צילום: Newman Studio/shutterstock
צילום: Newman Studio/shutterstock

אלו בתי ספר בבת ים ממוקמים ליד כבישים מסוכנים?

מחקר חדש בדק את כמות תאונות הדרכים ליד מוסדות הלימוד ברחבי הארץ | כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 2.9.19 15:14

מהם המוסדות הבטוחים ביותר בבת ים? מחקר חדש מאפשר להורים לדעת מה רמת הסיכון בכבישים באזור בתי הספר של ילדיהם. מדובר במיזם של פרויקט ANYWAY מבית הסדנא לידע ציבורי. במסגרת המחקר נלקחו מיקומי מוסדות החינוך ברחבי הארץ ובמקביל נבדקו נתוני תאונות הדרכים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. החוקרים דירגו את בתי הספר על פי מספר תאונות הדרכים שהתרחשו בקרבת מקום וכך מקבלים ההורים תמונת מצב המבוססת על מחקר מעמיק.



הדו"ח מתייחס לתאונות הדרכים אשר התרחשו בין השנים 2014 עד 2018 בהן נפגעו עוברי אורח צעירים עד גיל 19. את הנתונים המלאים ניתן למצוא באתר ANYWAY שם נמצאת מפה אינטראקטיבית של המוסדות וניתן לקבל אינפורמציה בהיקף גדול יותר וכן אינדיקציה משנים נוספות. בנוסף, ניתן לקבל פרטים על המיקום המדויק של התאונות וללמוד מה רמת הסיכון בכבישים ליד בתי הספר.

באתר שהוקם במיוחד עבור הדו״ח מוזמנים גולשים למצוא ברשימה את ביה״ס שבו לומדים ילדיהם ולחקור את סביבתו. באתר  ANYWAY המלא, המוצג כמפה אינטראקטיבית, ניתן לקבל מידע מורחב ואף לחקור שנים נוספות, לצפות במיקום המדויק של כל תאונה וללמוד אלו סכנות אורבות בכבישים בכל הארץ. אזור המבנים של מוסדות הלימוד הוגדר כריבוע כאשר כל צלע שלו מוגדרת כקילומטר וממנה מתחילה המדידה.

אחת ממטרות המחקר היא להביא ללחץ ציבורי על הרשויות הרלוונטיות בכדי שידאגו לשיפור הדרכים ליד בתי הספר ולהקטין משמעותית את היקף התאונות ליד מוסדות הלימוד. במיזם הוגדר "חזון אפס הרוגים" ששאיפתו למזער לחלוטין פגיעת כלי רכב בעוברי אורח. החוקרים מציגים במהלך דו"ח רשימת פתרונות שעיקרן טיפול בתשתיות הלקויות באזורים שנבדקו.

"המטרה שלנו היא לא להצביע על בית הספר ולהגיד שהוא יותר מסוכן מהשני, אלא לומר כי התרחשו הרבה תאונות, אם היו מיישמים את הצעדים של חזון אפס, רובן או כולן היו יכולות להימנע", מספרת  עתליה אלון, מנהלת המחקר והפיתוח בפרויקט. מייסד המיזם גל רייך מבהיר כי מטרת הפרויקט, להביא לאפס הרוגים, אינה דורשת תקציבי עתק שאינם בידי הרשויות. הוא מדגיש כי כבר היום ישנו תת־ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים. תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל על ידי סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".

אמר כי אף אחד מהצעדים של חזון אפס לא דורש תקציבים שלא קיימים ברשויות. "כבר היום ישנו תת־ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים. תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל על ידי סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".

 

אלו הם מוסדות הלימוד הראשונים בדירוג בתוך היישוב בהם הם ממוקמים, אשר בקרבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בסדר יורד:

על יצירת הדו״ח עמלו: דרור רשף, אגם רפאלי-פרהדיאן, דן פולק, אבי קליימן, בניה פרץ, גל רייך ועתליה אלון.

מקימי המיזם, הסדנא לידע ציבורי מספרים כי מדובר ארגון ללא מטרות רווח ופועלים בו מתנדבים למען קידום השקיפות השלטונית ומעורבות אזרחית. החוקרים פועלים באמצעות אתרים ואפליקציות בכדי להביא לידי פתיחה והנגשה של מידע המצוי ברשותם של מוסדות ציבוריים לכלל הציבור.

כיום פועלים 15 מיזמים שונים העוסקים בנושאים בעלי עניין ציבורי כגון פעילות הכנסת, ניטור תקציב המדינה והרשויות המקומיות, התחבורה הציבורית בישראל, תאונות דרכים ועוד נושאים שחלקם היו עד כה מתחת לרדאר הציבורי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות