מאות צפויים להשתתף בעצרת לזכרו של הרב יוסף בר שלום צז"ל

הרב שימש בתפקיד רבה של העיר במשך 40 שנה. מוטי בוסקילה שליווה את הרב 18 שנה: "יום פטירתו היה היום הכי קשה בחיים שלי"

פורסם בתאריך: 29.8.19 13:46

"מאות צפויים להגיע היום (חמישי) לעצרת אזכרה לציון ארבע שנים לפטירתו של רב העיר בת ים לשעבר, הרב יוסף בר שלום זצ"ל.

העצרת תתקיים בבית הכנסת המרכזי בעיר "מרום ישראל", בין תפילת המנחה לערבית, בהשתתפות רבני העיר, אברכים, נציגי הציבור ותושבי בת ים.



הרב יוסף בר שלום שימש במשך 40 שנה כרב הראשי של העיר בת ים, והיה דמות רוחנית ומאוד משפיע בעיר בת ים ואף מחוצה לה. הוא נולד בשנת 1935 והלך לעולמו לפני ארבע שנים, בן 80 במותו. הוא נטמן בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. כיום בנו, הרב אליהו בר שלום משמש כרב הראשי בבת ים.

מוטי בוסקילה, ששימש כעוזרו של הרב במשך 18 שנה, מספר: "יום פטירתו היה היום הכי קשה בחיים שלי, בפרט לאחר שבשנים האחרונות לחייו, הרב עבר יסורים מאוד קשים, התקפי לב ואירועים מוחיים שהקשו עליו מאוד מבחינה בריאותית, אך הוא נלחם כמו אריה בהכל. הרב היה איש אמת, לא היה אצלו מושג של אחד בפה ואחד בלב, מצד אחד הוא היה שונא פוליטיקה, ומצד שני היה מחזק מאוד את נציגי הציבור הדתי בכלל".

הרב היה אהוב על כולם, מאות בעלי תשובה עברו תחת ידו, הוא ידע איך להדריך כל אחד לפי מה שמתאים לו", מוסיף בוסקילה, "זכיתי להיות האדם הכי קרוב אליו. רעייתו, הרבנית שתחיה, אמרה לפני כמה זמן לאשתי: 'אני זוכרת שהרב ומוטי היו נוסעים שעות יחד, היו מדברים וצוחקים כאילו הם חברים באותו הגיל'. היינו באמת חברים, אך תמיד ידעתי מה הגבול, היינו אוהבים אחד את השני אהבה שאינה תלויה בדבר. בשבילי זאת היתה אבידה שונה מאשר לכולם, אחרי שבמשך 18 שנה אתה נמצא בכל יום עם מישהו, עובד איתו צמוד, אוהב אותו, מדבר איתו, ברגע אחד הכל נגמר. אבל הזכרונות תמיד נמצאים ותמיד יישארו".

מלבד האירוע שיתקיים היום, במהלך השבת ייערכו בבתי הכנסת בעיר דרשות ושיעורים עילוי נשמתו. כמו כן ביום ראשון יתקיים שיעור מיוחד שאותו יעביר בנו, הרב אליהו בר שלום.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות