אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הורים שלא ישלמו דמי רשות יוכלו לרשום את ילדיהם לקייטנות

במכתב שקיבלו ההורים הובהר כי הורה שלא הסכים בכתב לתוכנית לימודים נוספת יוכל לרשום את ילדיו לפעילויות אחרות ללא התניית תשלום

פורסם בתאריך: 28.8.19 10:52

האם סאגת התל"ן – תוכנית לימודים נוספת בעיר בת ים הגיעה לסיומה? במכתב שהגיע לידי מערכת "השקמה בת ים" נכתב כי: "החברה לתרבות פנאי וספורט נאלצת לשקול את ביטול התל"ן בכלל הגנים בהם אין הסכמה של 100 אחוז מההורים לתוכנית, מה שיביא לפגיעה קשה בכ-95 אחוז מההורים אשר מעוניינים להעשיר את ילדיהם".

מחזיק תיק החינוך סגן ומ"מ ראש העיר, אלי יריב, הדגיש בנושא זה: "התל"ן לא יבוטל. ההורים יחליטו אם הם רוצים שיהיה תל"ן או שלא".



את התל"ן מפעילה החברה לתרבות פנאי וספורט בשיתוף עם מחלקת הגנים בעיריית בת ים במטרה ליצור תוכנית לימודים נוספת לאחר שעות הגן, אך החברה מפעילה אותה במהלך שעות הלימודים. הפעילויות כוללות חוגי מוזיקה, תרבות, ריקוד ונוספים. זאת, כאשר לא מדובר בתשלום חובה וההחלטה אם להעבירו תלויה בשיקול דעתם של ההורים בלבד. אולם, במהלך הרישום לקייטנות הקיץ כפי שפורסם, הורים רבים אשר לא שילמו את תשלומי התל"ן, נתקלו בבעיה בעת רישום ילדיהם לקייטנות והפעילויות השונות ובכך הוכרחו להסדיר את חובם ובמידה ולא השלימו  נמנע מהם לרשום את ילדיהם לקייטנות. כעת, בהודעה הרשמית של העירייה נעשתה התייחסות גם לתלונות בעניין הרישום לקייטנות והפעילויות השונות ונכתב כי "לכל מי שלא הסכים בכתב לתוכנית לימודים נוספת, לא תהיה להם מגבלה ברישום לקייטנות או לפעילויות אחרות ואין להם חוב בחברה לתרבות פנאי וספורט"

מחזיק תיק החינוך, התייחס למכתב ואמר: "איפה שיהיה רוב לתוכנית של תל"ן נקיים אותם בשעות הלימודים. אני קורא לכל ההורים להמשיך כבכל השנים ולתת יד להמשך הפעילויות של התל"ן במערכות החינוך בבת ים ולא לתת יד ובמה לגורמים אינטרסנטיים שגורמים נזק למערכת החינוך בעיר. הורים שלא ירצו שילדם ישתתף נקיים מולם גבייה מנהלית בכל האמצעים הדרושים שיש לנו".

נציגת הציבור בוועדת החינוך בעיריית בת ים, איריס פרדלין, מסרה: "לאחר מאבקים רבים אני שמחה להודיע שהחברה לתרבות פנאי וספורט לא תעשה יותר התניות להורים ולא יופיע חוב מדומה לאף הורה שלא מסכים לתל"ן. התשלום לתל"ן הוא זכות ותוכנית לימודים נוספת חייבת להתקיים לאחר יום לימודים בגנים ביוזמת ההורים ולא בכפייה".

עוד הוסיפה פרדלין "אני ממליצה לכל הורה לא לחתום על ההסכמה לתשלום תל"ן ולתת לגננת לעשות עבודה בגן הרי זה שעות שמשרד החינוך משלם על זה, לפי החוק תוכנית לימודים נוספת חייב להיות לאחר יום הלימודים. לכל הורה וכל ילד מגיע חוק חינוך חובה מגיל 3 וכל תשלום נוסף שהוא זכות חייב להתקיים לאחר שעות הלימודים", עוד אמרה "אני דורשת ממחזיק תיק החינוך בעירייה להפסיק להטעות את ההורים ולנהל את החברה לתרבות פנאי וספורט על פי חוזר המנכ"ל. אני מאחלת לכל ההורים שנת לימודים טובה ומוצלחת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות