חופי בת ים
צילום: hutterstock.com / LaraP

פורסם דירוג איכות החיים בערים הגדולות: בת ים מדשדשת מאחור

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדדה רמת את החיים ב-14 הערים הגדולות בישראל. בין הקריטריונים שיעורי האבטלה, שטחים ירוקים ואפילו תמותת תינוקות  

פורסם בתאריך: 15.8.19 16:02

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את טבלת דירוג איכות החיים ב-14 הערים הגדולות בישראל, בהן מתגוררים למעלה מ- 200 אלף תושבים. המדד בחן באיזה מהערים הגדולות שיעור האבטלה הוא הגבוה ביותר, מי הם שיאני השכר, מהו היקף הלימודים האקדמאים בעיר, מה גודלם של השטחים הירוקים ואפילו תמותת תינוקת היוותה קריטריון למדד. מי שתפסו את שלושת המקומות האחרונים הן בת ים, אשדוד ואשקלון.



בת ים לא הצליחה לתעל מספיק את יתרונה הגאוגרפי כעיר הנושקת לים ואת קרבתה לתל אביב. על פי נתונים שנחשפו במדד, בת ים אומנם מובילה בשיעור הנמוך של תמותת תינוקות, אך מאידך תוחלת החיים בה היא הנמוכה ביותר מבין העירם שנמדדו.

מי שהפתיעו היו שכנותיה של בת ים. העיר ללא הפסקה תל אביב, אשר חולקת גבול צפוני עם בת ים, הפתיעה לרעה כאשר דורגה במקום הרביעי בלבד לעומתה ראשון לציון הדרומית לעיר זכתה להגיע למקום השלישי, על פי המדד האמור, נרשמה בה שביעות רצון גבוהה ביותר מהמצב הכלכלי של העיר וכן מהפארקים והשטחים הירוקים באזורי המגורים.

עיר הילדים חולון לא הביאה איתה את הבשורה כאשר היא דורגה במקום העשירי בלבד. אחד הנתונים שהביאו לדירוגה הנמוך הוא מספר המקרים החדשים של אבחון מחלת הסרטן בקרב נשות העיר.

מהלמ"ס נמסר כי הנתונים מתייחסים לשנת 2017, אך חלקם מעודכנים כבר לפברואר 2019.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות