מחאה: למה אין נשים על הבמה במופע הקיץ באמפי פיס בבת ים?

שדולת הנשים בישראל בביקורת נגד האירוע המרכזי של הקיץ. העירייה: "מחר שירי מימון מופיעה ללא גברים – נחקור גם את זה"

פורסם בתאריך: 12.8.19 17:25

בצל קולות הזעם והמחאה, הערב (שני) תתקיים הופעה של חנן בן ארי, אוף שימחעס וקובי אפללו באמפי פיס בבת ים, תחת הכותרת "המופע המרכזי של הקיץ". לאחר פרסום האירוע נשים רבות הביעו כעס על כך שאין נשים שמופיעות על הבמה. ומתברר כי הסיבה נעוצה בכך שמארגני האירוע חששו לפגוע בקהל הדתי.



האירוע מיועד לציבור החילוני והדתי כאחד ויעלה 35 שקל לתושבי העיר ו-50 שקל לתושבי חוץ. בשעות האחרונות מתברר כי נשים רבות בבת ים וברחבי הארץ מביעות ביקורת קשה על האירוע שמדיר את הנשים מהבמה.

שלום טוויטו ממארגני האירוע אמר "אחת הסיבות שבאירוע הזה אין נשים בכלל היא מכיוון שההופעה מיועדת לכלל האוכלוסייה לרבות הקהילה הדתית. בעיר בת ים ישנם תושבים רבים שומרי מצוות והמטרה היא לתת גם להם ליהנות מערב תרבות עירוני. זו הסיבה שבחרנו מופע זמר שיש בו רק גברים". הוא הדגיש כי "הציבור הדתי לא נוהג לשמוע קול אישה שרה, והאירוע הזה מכוון גם אליהם, במקביל לציבור החילוני בעיר".

בשדולת הנשים בישראל ביקרו את האירוע שהדיר את הנשים וכתבו בדף הפייסבוק שלהן "שלושה זמרים גבריים, להקה אחת גברית ושלושה דוברים גברים יופיעו על הבמה לצד אפס עגול של נשים"

עוד נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של השדולה :"השנה היא 2019 ואנחנו מצדנו נשמח מאוד כשנוכל להפסיק לספור כמה נשים יש באירועים ציבוריים, כשלא יעלה על דעתה של אף עירייה להרים אירוע תרבות מרכזי שנראה ככה", עוד הוסיפו בשדולת הנשים "נשמח מאוד כשלא נצטרך לחשוד שאולי היעדרן של נשים אינו מקרי, אלא נועד לרצות קהלים או גורמים שלא מעוניינים לראות נשים מטעמים של 'צניעות' לכאורה".

ענת לבנת יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה הגיבה לביקורות ואמרה "ההדרה כזאת מעולם לא קרתה, וכיועצת ראש העיר לא הייתי רוצה שדברים כאלה יקרו יותר בעיר בת ים. אני חושבת שצריך לתת על כך את הדעת, ולהתחשב בשני הקהלים, כעיר שיש בה גם נשים וגם גברים".

עוד הוסיפה לבנת "הנושא הוא לא רק ההופעה, אלה המודל לחיקוי שיש לילדים ולילדות. ההופעה לא משקפת את המציאות מכיוון שבמציאות יש גם גברים וגם נשים. אני מקווה שטעות כזאת לא תחזור על עצמה שוב ואני לא אקל ראש בנושא".

יש לציין כי מחר תופיע הזמרת שירי מימון באמפי, אולם לעיריית בת ים לא היה חלק בבחירתה. מימון נבחרה להופיע בבת ים באופן אקראי, כחלק מפרויקט ארצי של מפעל הפיס.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הסיפור חמור הרבה יותר: מחר מופיעה באותו האמפי הזמרת שירי מימון, ללא שום גבר שמופיע לצידה. אנו נחקור לעומק מדוע החליט אגף התרבות להדיר את הגברים מהבמה ולהפלות אותם בצורה זו. מעבר לזה, בעיר מתקיימות הופעות רבות, של זמרים וזמרות. השיקולים הינם אמנותיים ומותאמים לכל הקהלים, כמקובל בתחום האמנות, ולא שיקולי מגדר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות