צילום: Flik47 / shutterstock.com

תשעה באב: זמני כניסת ויציאת הצום בבת ים

בבתי הכנסת בעיר תוקרא מגילת איכה ובערים השכנות יתכנסו למעגלי שיח מיוחדים. כל האירועים:

פורסם בתאריך: 9.8.19 15:13

במוצאי שבת יחול צום תשעה באב, הצום השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, אחרי יום הכיפורים, ויום תענית מדרבנן אשר מקורו בדברי הנביאים. תענית זאת היא החמורה מבין ארבע התעניות על חורבן בית המקדש הראשון והשני ומתאבלים בה על אסונות שונים שאירעו לעם היהודי לאורך ההיסטוריה, במיוחד כאלו אשר התחוללו בסמוך ליום זה.

תאריך ט' באב חל השנה ביום שבת, אך מכיוון שלא מתאבלים בשבת, נדחה הצום ליום ראשון. הצום ייפתח מחר בשעה 19:30 בערב, כ-40 דקות לפני צאת השבת ויימשך עד מוצאי יום ראשון בשעה 19:57.



עם פתיחת הצום, בשעה 20:00 תחל תפילת ערבית בבתי הכנסת ברחבי בת ים ולאחריה תוקרא מגילת איכה בציבור.

בבית הכנסת הגדול "אורות התורה" הנמצא ברחוב מוהליבר 15 תתקיים תפילת ערבית בשעה 20:10 ולאחריה קראית המגילה. ביום ראשון תתקיים תפילת שחרית בשעה 07:00 ולאחר מכן אמירת קינות. תפילת מנחה תחל בשעה 18:30 ותפילת ערבית עם צאת הצום בשעה 19:59.

בנוסף לאיסורי האכילה והשתייה, במהלך הצום נהוג להימנע גם מרחצה, סיכה (משיחת שמנים וקרמים על הגוף שלא לצרכים רפואיים), נעילת נעלי עור ומקיום יחסי אישות. במסגרת המנהגים המוכרים ביום זה, המתפללים נוהגים לשבת על הקרקע, יחפים או עם נעלי בד כאות אבל, ולשאת קינות על חורבן בית המקדש, ולקרוא את מגילת איכה. התפילות ומנהגי האבלות צפויים להימשך לאורך כל הלילה ועד לצאת הצום בערב יום ראשון.

כו כן, בערים רבות יתקיימו מעגלי שיח במסגרת מיזם "הלילה לא לומדים תורה" אשר מציין 20 שנות פעילות. אוהל גדול יוקם בסמוך לבניין עיריית תל אביב.

עיריית בת ים הודיעה כי משרדי העירייה יהיו סגורים ביום ראשון ה-11 באוגוסט לאורך כל היום. מוקד משו"ב במספר 107 ימשיך להיות פעיל במשך 24 שעות ביממה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות