ילד נשכח ברכב? פנצ'ר באמצע הכביש המהיר? הכירו את מתנדבי עמותת הידידים

הארגון מסייע לנהגים בדרכים, 16 אלף המתנדבים יכולים להגיע תוך דקות אחדות לכל נקודה בארץ. כך זה עובד

פורסם בתאריך: 9.8.19 08:17

"עמותת ידידים" חילצה 1,114 ילדים שנשכחו או ננעלו במהלך השנה האחרונה ברכב. בבת ים וחולון הצילו המתנדבים 42 פעוטות מרכבים נעולים, ו-56 בני אדם שנתקעו במעלית בשל הפסקות חשמל ותקלות שונות. בנוסף, המתנדבים  מעניקים "עזרה ראשונה", שאינה רפואית 24/6 ומסייעים בשלל תחומים בהם סיוע בהחלפת גלגל במקרה של פנצ'ר, רכב לא מתניע, מילוי מים, שמן, עזרה לקשישים ועוד.



מנהל הסניף של "עמותת ידידים-סיוע בדרכים" בבת ים וחולון, מוטי עמר בן ה-33, עובד כנהג מונית ובשנה וחצי האחרונות גם מנהל את הסניף. "ברגע שמגיעה קריאה לעזרה, אני עוזב את הכל כמו שאר המתנדבים ונוסע", אמר עמר. "קרו לי ולחבריי עשרות מקרים בהם היינו בבילוי בזמן הפנוי שלנו, בסרט עם האישה, ארוחת ערב כמו כל אדם נורמטיבי, אך ברגע שאנו רואים את קבוצת הוואטסאפ קוראת לנו, אנחנו עוזבים הכל וניגשים למשימה תהיה אשר תהיה", הוסיף עמר. 

ילדים רבים נשכחים וננעלים ברכבים, למרות האזהרות הרבות ואמצעי הטכנולוגיה החדשים שמנסים להתריע בפני ההורים לא לשכוח את ילדיהם, "לחלץ ילד מרכב נעול ולהציל את החיים שלו, זו שליחות עבורנו", אמר עמר. עמר חילץ לאחרונה פעוטה הננעלה ברכב, "במהלך העבודה שלי כנהג מונית, ראיתי קריאה דחופה בבת ים על פעוטה בת שנתיים שנתקעה ברכב נעול. ההורים היו חסרי אונים, במזל הייתי ליד, פתחתי את הדלת במהירות והענקתי להורים את הפעוטה עם חיוך". 

לדבריו של עמר, "אין דבר שיותר ממלא את הנפש מלהציל חיי אדם, כמוני יש עוד מאות מתנדבים ברחבי העיר ואלפים ברחבי הארץ שבכל יום מצילים חיי אדם בין אם זה פנצ'ר על כביש מהיר והנהג עשוי להיפגע אם לא נגיע מהר או אנשים מבוגרים שמבקשים מאיתנו עזרה". עמר הוסיף כי "אנחנו עושים הכל, אנחנו כאן בשביל התושבים וחשוב שידעו את זה. אצלנו שום קבוצה לא על השתק, זמינים בכל שעה ובכל דקה והכל כמובן חשוב להדגיש בהתנדבות מלאה, לא מקבלים שכר מאף אחד ועושים את זה נטו מאהבה רבה".

המתנדבים של עמותת ידידים סיוע בדרכים בבת ים (צילום: עמותת ידידים סיוע בדרכים)

ארגון ידידים בדרכים עובד בשיתוף פעולה עם גורמי החירום וכוחות הביטחון, למרות שהם עדיין לא מוכרים רשמית כארגון הצלה. מנהל מחוז המרכז בארגון, דניאל הלוי, הוסיף כי "חילצנו יותר מאלף ילדים מרכבים לכודים בשנה. כל ילד כזה שחילצנו אותו מהרכב הלוהט באמצע הקיץ זה עולם ומלואו". עוד הוסיף הלוי כי "בהפגנה האחרונה של הקהילה האתיופית, נוצרו פקקי תנועה רבים ואנחנו היינו שם בשביל הנוסעים בדרכים – דאגנו לאנשים למים חמים בשביל מטרנה לתינוקות, הבאנו להם מגשי פיצה שיאכלו במכוניות, חילקנו חטיפים וממתקים לילדים וגם למבוגרים. בעיקרון אנחנו כאן עבור כולם באהבה גדולה ותמיד כאן כדי לסייע רק שיתקשרו וישתמשו בנו יותר ויותר".    

איך זה עובד וכיצד ניתן להצטרף?

עמותת ידידים סיוע בדרכים מונה כיום 16 אלף מתנדבים בכל חלקי הארץ, בסניף בת ים וחולון יש 360 מתנדבים, הפועלים בשתי קבוצות וואטסאפ. "נראה כי בקרוב, לפי כמות הדיווחים וקצב ההצטרפות תפתח קבוצה שלישית סך הכל בשנה וחצי של פעילות ממוקדת בעיר. הכפלנו את המתנדבים שלנו בזמן קצר, אנחנו קוראים לעוד אנשים לבוא ולהתנדב בעמותה", הדגיש עמר. מתנדבים חדשים יכולים להצטרף כאן, יש להזין את מקום המגורים ולהתחבר לקבוצת הוואטאפ הרלוונטית בעיר.

בכדי ליצור קשר עם העמותה ולקבל עזרה, ניתן להתקשר למספר 053-313-1310, כונן המערכת יקבל את הקריאה ובתוך שניות ינווט אל העיר הרלוונטית, יישלח בקבוצת הוואטסאפ והסיוע יהיה בדרך. 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן  והיו הראשונים לדעת.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עדי מןר

    אש עליכם. עם ישראל חי וקיים! לפני חצי שנה הגיעו לעזור לי בגבול תל אביב בת ים באמצע הלילה.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות