צילום: דוברות עיריית בת ים

העירייה: בית כנסת בעלות שני מיליון ש' לקהילה האתיופית בבת ים

ראש העירייה הודיע על הקמת המבנה לאחר פגישה עם נציגי הקהילה

פורסם בתאריך: 7.8.19 20:22

בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בעיריית בת ים, הודיע ראש העיר צביקה ברוט כי הקצה שני מיליון שקלים לבנייה של בית כנסת חדש ומועדון לקהילה האתיופית.



בפגישה נכחו מ"מ וסגן ראש העיר אלי יריב, מחזיקת תיק הקליטה עו"ד אנסטסיה סהר וכן ועד הקהילה האתיופית בבת ים. העירייה מסרה כי התקציב למיזם הגיע מכספי העיריה וממשרדי הממשלה.

בהנהלת העיר החליטו להגדיר את הסיוע לתחום הקליטה כיעד מועדף וראש העיר הודיע כי העירייה תגייס סכומי כסף גדולים נוספים עבור אוכלוסיית העולים בעיר, ביניהם עולי חבר העמים המהווים את הקהילה הגדולה בעיר וכן עבור הקהילה הצרפתית של בת ים.

אחד מחברי ועד קהילת יוצאי אתיופיה בבת ים הוא מהרטו ווסה שברך על ההחלטה וסיפר "במהלך הפגישה עם ראש העיר שוחחנו על הנושאים הבוערים לנו. יצאנו מהמקום אופטימיים מאוד, קיבלנו הבטחות לקידום פרויקטים כגון בית הכנסת ומועדון ייעודי לקהילה".

כיום, נאלצת הקהילה אתיופית בבת ים להסתפק במועדון העשוי מצריף רעוע ברחוב אורט ישראל. באותו הרחוב ממוקם גם בית הכנסת הרעוע אותו הם מכנים ״צריף״ לא אחת בימי החורף הגשומים הוצף המקום ונסגר "זה צריף שהוא סוג של קרוואן וזה המקום היחידי שיש לנו", סיפר ווסה.

 

הפגישה עם נציגי קהילת יוצאי אתיופיה נערכה בצל הסערה התקשורתית וגל המחאות עם מותם של יוצאי העדה בידי המשטרה. ווסה התייחס לכך ואמר "לא הזכרנו את ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ בפגישה", הוא הדגיש כי "הגענו לראש העיר ממוקדי מטרה כדי לקדם את הקמת בית הכנסת והמועדון. בפגישה הוא הראה נכונות ואנחנו מברכים על כך".

"הקהילה של יוצאי אתיופיה חיה בבת ים 40 שנה", הבהיר ווסה ושיבח את ראש העיר באומרו כי "בכל השנים האלו לא הייתה אוזן קשבת כדי לקדם נושאים שקשורים לקהילה. אני מברך על תוצאות הפגישה וקידום הבנייה לטובת הקהילה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות