סטלה ביץ' בת ים
סטלה ביץ' בת ים

איום לסגירת הסטלה ביץ': ליקויים תברואתיים חמורים ופעילות ללא רישיון

מאבק סביב המוסד הבת ימי המוכר והאהוב. לטענת עיריית בת ים ומשרד הבריאות במקום נמצאו ליקויים תברואתיים קשים ואינו עומד בתנאי קבלת רישיון. מנגד טוען בעל המקום: "כל הזמן רוצים ממני כסף. אמות ולא אשלם להם"

פורסם בתאריך: 4.8.19 19:04

האם מסעדת סטלה ביץ' המוכרת והאהובה על שפת הים של טיילת בת ים עומדת בפני סגירה בעקבות ליקויים תברואתיים? בעיריית בת ים ובמשרד הבריאות מאיימים בסגירת המוסד המכור והאהוב. ואילו לטענת בעל המקום כל הליקויים טופלו וכי מדובר בניסיון לגרום לו לשלם.



מנהל המחלקה לרישוי ועסקים בעירייה שלח לבעלי סטלה ביץ, יוני עזרא,לפני כמה ימים, מכתב התראה לפני הגשת המלצה לכתב אישום בעקבות אי מימוש צו סגירה למסעדה.

לטענת העירייה בשנה שעברה בית המשפט לעניינים מקומיים הורה על סגירת בית העסק לא יאוחר מיום ה-1 במרץ, בעקבות כך שלא אושר רישיון או היתר זמני לעסק. כמו כן, טוענים בעירייה כי מבחינת אגף ההנדסה, הבעלים מסרב להגיע לדיונים בעניינו.

עוד טוענים בעירייה כי פג תוקף לשכת הבריאות המחוזית כבר בשנה שעבר, וטרם התקבל אישור על ביצוע הדרישות להבטחת בריאות הציבור, לרבות תנאי תברואה נאותים ונגישות במקום.

סטלה ביץ' בת ים

"לא הותרתם בידינו ברירה, אלא לפעול כנדרש בחוק רישוי ועסקים ולהגיש המלצה לכתב אישום בגין אי קיום צו של בית משפט והמשך ניהול עסק ללא רשיון, ולפעול לסגירת העסק בפועל, בסיוע המשטרה והפיקוח העירוני בצו בית המשפט", כך צוין במכתב שבו נמסר לבעלי המסעדה כי עומדת בפניו האפשרות לערער בתוך 15 יום.

במקביל, ביום חמישי האחרון, הגיעו פקחים ממשרד הבריאות למסעדת הסטלה ביץ על מנת להחיל בהכנות לסגירת בית העסק.

מנגד, הבעלים יוני עזרא, דוחה את כל הטענות, ומפנה אצבע מאשימה כלפי מחלקת רישוי העסקים: "הם מכשילים את כל העסקים בבת ים. הם רוצים כל הזמן כסף, ומאיימים בתביעות. נמאס לי, אני אמות ולא אשלם להם".

עוד טוען עזרא כי "שילמתי 35 אלף שקל, הייתי אמור לקבל את הרישיון, אבל קיבלתי אותו באופן זמני, לשלושה חודשים בלבד. עכשיו דורשים ממני שוב לשלם 35 אלף שקל אם לא יסגרו לי את העסק. חשוב לי להדגיש, סידרתי את כל מה שנדרש ממני, ויש לי אישור גם לגבי הנגישות במקום, כך שהם מחפשים אותי בזכוכית מגדלת".

"כולם העניקו לי רישיון עד ה-1 במרץ 2019, ומאז ועד יום חמישי האחרון אף אחד לא הגיע לביקורת או דיבר איתנו, פתאום הפתיעו אותנו. פקחי משרד הבריאות הביאו לי את מכתב ההתראה בדרישה לסגור את העסק, וזה לא הליך תקין. אני מבטיח לכולם שהעסק שלי לא ייסגר, אני אערער ואלחם נגד כולם".

בנוסף, אמר עזרא כי הוא "קורא לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, לעשות סדר במחלקת רישוי ועסקים. הם עושים רע לעסקים".

בנוגע לטענות על ליקויים תברואתיים, טוען עזרא: "זה שקר. יש לנו ליווי צמוד לטכנולוג מזון שמגיע לביקור פעם בשבוע, הכל מדוגם במסעדה. הם ממצאים לנו חוקים, מבקשים מאיתנו לשים מזגן במקום לא מקורה, שבו משתמשים לפינוי כלים, דרישה לא הגיונית".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "על פי מידע מצטבר מרשות הרישוי (עיריית בת ים) העסק החל לפעול החל משנת 2013 ללא רישיון ואף המשיך לפעול תוך הפרה של צו סגירה שיפוטי שניתן ביום 28.2.2016".

"בחודש יוני 2017 אושרה תוכנית העסק אולם ביקורת תברואית שנערכה ביום 30.7.17 הצביעה על מצב תברואי לקוי ביותר ולאורה ביקשנו מהרשות לפעול לסגירת העסק.  כנשנה לאחר מכן, לבקשת רשות הרישוי, נערכה במקום ביקורת משותפת שבסיומה התקבלה התחייבות הבעלים להשלמת הדרישות ועל כן הונפק לעסק היתר זמני עד דצמבר 2018".

"בסוף אותו החודש נערכה במקום ביקורת משותפת ושוב נמצא מצב תברואי לקוי מאוד ואי עמידה בהתחייבויות שניתנו על ידי הבעלים. לאור זאת, ב-9 בינואר הודיעה הרשות לבעלים על הגשת כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון וללא תנאים תברואיים נדרשים".

"ב-1 באפריל 2019 התקבלה הודעה מרשות הרישוי כי הבעלים התחייב, פעם נוספת, לשפץ את העסק ולעמוד בדרישות ואושרה לעסק ארכה נוספת. ביום ה-31 ביולי 2019 לבקשת רשות הרישוי, נערכה במקום ביקורת משותפת, אולם גם בביקורת זו נמצאו ממצאים תברואיים קשים שבגינם הודענו לרשות כי לא ניתן לאשר את העסק ויש לנקוט באמצעים משפטיים נגד הבעלים על ניהול עסק בתנאי תברואה ירודים וללא רישיון".

סטלה ביץ' בת ים

עזרא הוסיף כי "אנחנו אוהבים את הקהל הבת ימי ומשרתים אותו נאמנה שנים רבות. משרד הבריאות ציין כי נמצאו 'ליקויים תברואתיים' אך חשוב לי להבהיר לציבור כי לא מדובר בליקויים הקשורים מוצרי מזון חלילה. מאז ומעולם בראש סדר העדיפויות שלנו עומדים הניקיון ואיכות המזון, אולם משרד הבריאות מערים קשיים חריגים ותמוהים". לדבריו, "שירותי חוף הים הנמצאים בסמוך למסעדה הינם באחריות העירייה בלבד, וגם פחי האשפה, ולמרות זאת, משרד הבריאות מבקש שנשנה את מיקומם. במקרה אחר דרש משרד הבריאות שנתקין מזגן במקום שאינו מקורה ושאליו אנו מפנים את הכלים".

עזרא סיכם, "חשוב לציין שבמקום המדובר לא עוברות מנות ולא מאוחסן מזון – אלה פסולת בלבד. המסעדה שכרה את שירותיו של ד"ר יפים, שהינו טכנולוג מזון אשר מגיע אלינו פעם בשבוע. יש לנו ביקורת פנימית שאנו עושים לעצמנו כבר שנים רבות כדי לקבל חוות דעת מקצועית וללמוד ממנה, למען לקוחותינו".

סטלה ביץ' בת ים

עיריית בת ים מסרה כי "ההחלטה על סגירת העסק התקבלה ע"י משרד הבריאות לאחר ביקורת שנעשתה במקום שהגיעה לכדי צו שיפוטי של בית המשפט המורה על כך. המחלקה לרישוי עסקים פועלת בהתאם לחוק רישוי עסקים ותפקידה להבטיח עמידה בדרישות החוק שנועדו למען בטיחותו, בריאותו ושלומו של הציבור בהתאם להוראת משרד הבריאות. עיריית בת ים תיצמד לכל החלטה שתתקבל על ידי משרד הבריאות ובית המשפט מתוך מחויבות לפעול לפי החוק, בענייניות וללא שיקולים זרים. כך היה וכך היא תמשיך לפעול".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    שיקבל את פקחי משרד הבריאות עם כיבוד כיד המלך ויכין לכל פקח שקית בורקסים. מניסיון, זה עוזר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות