הנרי חן
הנרי חן

ובמקום השני באליפות אירופה: נכה צה"ל מבת ים

לפני כשלוש שנים עבר הנרי חן, בן 24 מבת ים, תאונת אופנוע קשה שבעקבותיה איבד את רגל שמאל. כעת הוא קוטף תואר נחשק

פורסם בתאריך: 2.8.19 10:00

את התאריך 14 באפריל 2016, הנרי חן, תושב בת ים בן 24, לא ישכח לעולם. חן עשה את דרכו מהעבודה לאחר יום עמוס בתור מפקד בבית ספר צבאי – שנתיים היה בתפקיד שבמסגרתו ליווה תלמידים רבים, חלקם לקויי שמיעה, עד הגיוס של צה"ל – ומבחינתו זה היה עוד סוף של יום מאומץ. הוא לא העלה בדעתו כי את היום הזה הוא יסיים בבית החולים עם קטיעה של רגל שמאל בעקבות תאונת אופנוע קשה.

שלוש שנים אחרי, הצעיר הבת ימי שאחרי התאונה הוגדר כנכה צה"ל, הגיע להישג מרשים וזכה במקום השני באליפות אירופה בוויקבורד, סקי מים, שנערכה בפולין השבוע.

אם לוקחים בחשבון את העובדה שחן נמצא בענף במשך שנה ושמונה חודשים בלבד, מבינים שמדובר בבחור נחוש, שלא נותן לנסיבות לעצור אותו. בראיון ל"השקמה בת ים" הוא מסביר איך מתרוממים מהמקום הכי נמוך – ושועטים קדימה. 



באותו ערב, לפני שלוש שנים, חן רכב על האופנוע שלו בדרך לסבתו בבת ים. ביפו הוא עבר תאונת פגע וברח לאחר שרכב נכנס בו מאחור – הנרי איבד שליטה על האופנוע שלו, התעופף באוויר ונפל קשה לקרקע. 

"לא מצאו את הנהג עד היום", הוא מספר. "אני ראיתי שהרגל שלי היתה קרובה לכתף. לא הבנתי מה קורה סביבי ובדרך לבית החולים בתל השומר איבדתי את ההכרה. כשהגעתי לבית החולים, המצב שלי הידרדר מאוד. הרופאים ניסו להציל לי את הרגל השמאלית, ככה הבנתי בדיעבד מהם, אבל כאשר התעוררתי הבנתי שכרתו לי אותה וזה היה שוק עבורי". 

מה היו סיכויי ההחלמה?

"אמרו לי שרק אחרי שנה אני אתחיל ללכת. עברתי שיקום ארוך מאוד והיום אני עם פרוטזות למים ולהליכה ומתנייד באמצעות כיסא גלגלים וקביים". 

לפני התאונה הקשה, הנרי היה גולש גלים – והפציעה הקשה מנעה ממנו להמשיך את מה שהוא הכי אוהב. "הייתי גולש, אבל זה כבר לא היה אותו דבר", הוא מספר, "כל החיים גלשתי, ופתאום לא לעשות את הדבר שאני הכי אוהב זה הדבר הכי קשה שהיה לי". 

איך הגעת לסקי מים?

"הכרתי את ארגון שיל"ת, שיקום לוחמים ולוחמות, ומנכ"ל החברה גיא דואק לקח אותי תחת חסותו והראה לי את האפשרות של סקי מים. שם גיליתי את עצמי מחדש". 

שמונה חודשים מהרגע שהתחיל לטעום את הענף, חן כבר טס לאליפות אירופה במילאנו כחלק מנבחרת ישראל והגיע למקום השלישי באליפות אירופה. באליפות אירופה האחרונה, שנערכה בפולין, הוא הגיע למקום השני והיה פסע מהמקום הראשון. 

"האהבה שלי היא הים ולא האגם, אבל התאמנתי קשה מאוד", הוא מספר, "ניסיתי גם טיפוס ועוד כל מיני ענפים, אבל שום דבר לא מילא אותי כמו שהסקי מים עשה. אני בן אדם תחרותי מאוד, ומהרגע שנפצעתי חיפשתי מה יכול למלא בי את המקום החסר של הצבת המטרות והיעדים". 

מה החלום שלך?

"החלום שלי בחיים הוא להיות מנטור, לעמוד על במות ולעזור לאנשים לשנות את החיים. לגבי הסקי, המטרה הבאה שלי היא אליפות העולם ושם המטרה היא רק מקום ראשון".  

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות