תוכנית מרינה
באדיבות עיריית בת ים

מאות אלפי תיירים ומאות כלי שייט: מרינה משותפת לבת ים וראשון לציון

ראש עיריית בת ים וראש עיריית ראשון לציון הגיעו להסכמה על הקמת מרינה משותפת לשתי הערים, במטרה לכלול אותה בתוכנית המתאר הארצית ולהפוך אותה למוקד תיירותי וספורטיבי

פורסם בתאריך: 1.8.19 09:52

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט וראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הגיעו להסכמה בנוגע להקמת מרינה משותפת לשתי הערים.

היום (חמישי) בשעות הצהריים יתקיים דיון בנושא המרינה בוועדת העורכים במטרה לשכנע את הוועדה לכלול את המרינה המשותפת בתוכנית המתאר הארצית למעגנות בים התיכון (תמ"א 13).

במסגרת התוכנית ייבחרו המיקומים שבהם יפותחו מעגנות בישראל בהתאם לצורכי ענפי השייט השונים, תוך התחשבות בשיקולים עירוניים, פיזיים, אקולוגיים ועוד.

התוכנית נולדה בעקבות הערכת רשות הספנות והנמלים, לפיה בעשור האחרון מספר כלי השייט הקטנים גדל מדי שנה בשיעור של כארבעה אחוזים, וכי ניתן לצפות שבתוך שלוש שנים לא יוותרו כלל מקומות עגינה.

בנוסף, חלה עלייה בביקוש לתיירות ימית בישראל, בדגש על שייט לפנאי ונופש. לכן, על מנת לתת מענה לצורכי ענפי השייט, החינוך והספורט הימי יש צורך בפיתוח מעגנות בחופי הים התיכון.

בת ים וראשון לציון מבקשות להקים מרינה משותפת לשתי הערים, כאשר העיריות מתחייבות להשתתף במימון העבודות והתכנון כפי שיידרש.

עוד סיכומו ברוט וקינטסליך, כי יוקם צוות היגוי משותף לשתי הערים כדי לקדם את תוכנית המרינה, המכונה גם כמרינה "חינוכית" משום שיתקיימו בה פעילויות ספורט וחינוך ימי.

על פי התכנון המרינה תכלול 300 מקומות עגינה לכלי שיט שונים, ביניהם קייקים, גלשני רוח, סאפ, סירות ואופנועי ים. לצד היותה מעגנה לספורט וחינוך ימי, התכנון הוא להפוך את המקום למוקד תיירותי וחוף ייעודי לגלישת חתירה חופית וחתירת קייקים.

על פי התכנונים המרינה שמיועדת לשרת את תושבי העיר וערי הסביבה, בהן ראשון לציון וחולון. המרינה מתוכננת לתפוס חלק מינימלי יחסית ברצועת החוף של 160 מ"ר בלבד, כשרובה תהיה במים.

מי שיציגו את התוכנית לוועדת העורכים מטעם בת ים, הם מ"מ ראש העירייה, אלי יריב, סגן ראש העירייה, אורי בוסקילה ומהנדס העיר,  שוקי פתאל.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אכפת לי

    לידיעה יש אישור של המדינה לארבע מרינות נוספות בלבד ל 10 שנים הקרובות, מתוכן ירדו חדרה ונתניה שכבר אושרו, נותרו רק עוד שתי מרינות בלבד, בהצלחה.

  2. מר. נ. ל.

    סוף שבוע מבורך… שיהיה לכם בהצלחה טובה ומבורכת של בשורות טובות ומשמחות את כל המדינה ישראל

  3. מוטי

    מקווה שזה לא יקרה בחוף הכי יפה, שקט ונקי בבת ים.
    שיעשו את זה בגבול יפו.

  4. יעל

    איזה אנשים הזויים. מממש מממש לאאאא!!!!!
    לא צריכים שום מרינה. אין ממנה שום תועלת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות