בית הכנסת החדש של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)
בית הכנסת החדש של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

ממעברה לארמון: בית הכנסת החדש של הרב מימון בגן העיר| צפו

לאחר סכסוכים עם הדיירים השכנים והקרקע נרכשה על ידי קבלן פרטי, בית הכנסת ששכן בתוך צריף מוזנח קיבל מהעירייה מבנה חדש ומשופץ

פורסם בתאריך: 30.7.19 10:52

בניית בית הכנסת החדש של הרב מימון הגיע לסיומה במתחם גן העיר ואושר טופס 4, הצהרה מול הרשות כי ניתן לחבר את המבנה לתשתיות. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה, אורי בוסקילה יחד עם הקבלן ונציגי אגף ההנדסה שמסרו את מפתחות בית הכנסת סיירו אמש (שני) והתרשמו מהמקום אליו צפויים להגיע עשרות מתפללים מידי יום.



בית הכנסת של הרב מימון נמצא בעבר בתוך צריף מעברה משנות ה-50' בין הרחובות הנביאים והקוממיות, את הקרקע תחתיו רכש קבל"ן שרצה לעשות בה שימוש. דיירי הבניינים הצמודים טענו כי עזרת הנשים ממוקמת בחצר הבניין הפרטית שלהם, בנוסף תושבים בעלי תו נכים באזור מחו על מחסור בחניות עקב הגעת מתפללים רבים לבית הכנסת מידי יום. עבודות לבניית בית הכנסת החדש, כזה שלא יגרום לסכסוך עם התושבים, החלו עוד בימי הקדנציה ראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר, והסתיימו בתקופתו. בכר לקח על עצמו את פרויקט בית הכנסת והיה בין אלה שתרם רבות להצלחת הפרויקט.

בית הכנסת הישן של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

בית הכנסת הישן של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

"המבנה היה מוכן, אבל אף אחד לא השתמש בו. בית הכנסת החדש היה פרוץ. יצאתי לסיור במקום ועיניי חשכו. הזכוכיות היו שבורות, הדלתות, היו שם המון שיכורים וחסרי בית ופשוט הרסו את המבנה", אמר מחזיק תיק ההנדסה, אורי בוסקילה. לדבריו, "הנזק שנעשה לבית הכנסת היה גדול. יזמתי פגישה עם כל גורמי המקצוע יחד עם ראש העירייה, צביקה ברוט, שאמר לי לצאת לדרך על מנת להפוך את המבנה לבית הכנסת שכל העיר והשכונה רוצים שיהיה".

בית הכנסת הישן של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

"זה אחד מבתי הכנסת היחידים שנשארו מתקופת המעברה. היו לנו המון מחלקות עם הקבלן המבצע אבל לבסוף קיבלנו טופס 4 לפני שבועיים, היו בדיקות של חשמל, כיבוי אש ואישרנו את הכל", הוסיף בוסקילה. "עיריית בת ים צריכה לתחום את הזמן שבית הכנסת יתחיל לעבוד ותוך כדי תנועה בית הכנסת יקום לחיים. הם צריכים תרומות על מנת לאכלס את המקום בריהוט וציוד של בית הכנסת, אני מניח שראש העירייה יקיים ישיבה מסודרת עם כל הגורמים על מנת להפעיל את בית הכנסת בקרוב", סיכם בוסקילה. 

בית הכנסת החדש של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

בית הכנסת הישן של הרב מימון (צילום: אביחי חיים)

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שמעון מרכז

    מי שבנה את בית הכנסת זה ראש העיר הקודם יוסי בכר שלא ירכבו על זה כל החדשים שתצצו פתאום

  2. יוסי שאול

    מזה כחצי שנה עומד לו מכשיר כושר שבור ומנותץ ברחבת מתקני הכושר בטיילת בת ים בצמוד לחניון נורדאו היכן שמשחקים בכדורי ברזל ולאיש בעיריית בת ים לא מזיז אנא טפלו במפגע בדחיפות להנאת המשתמשים במתקנים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רב צדיק אמיתי אהוב על כולם! השם ישמרהו עד 120 שנה אמן!

  4. אליס ומקסים גוזלן

    תאמת מגיע לו זה בן שעודה מצוות ולא לוקח כסף.אין דברים כאלו .מאחלת לו בריאות וחיים ארוכים .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות