אשפה ברחוב רזיאל
אשפה ברחוב רזיאל

לחיות בערימת זבל: למה רחוב רזיאל הפך למזבלה?

התושבים מתלוננים, באגף שיפור פני העיר מתגוננים: "הפסולת אינה נגישה למנופים ומשאיות". איך קרה שהשלכת פסולת ברחוב רזיאל הפכה לבעיית תברואה חמורה

פורסם בתאריך: 23.7.19 15:50

תושבי רחוב רזיאל בבת ים מדווחים השבוע כי כמויות אשפה ופסולות גדולות גודשים את רחובם, ותוהים מדוע עובדי הניקיון אינם מפנים אותם. גם משאיות הזבל והמנופים של העירייה אשר עוברים במקום מידי יום מתעלמים מכך, למרות שהפסולת והגרוטאות הוצאו ביום הפינוי המיועד.

"אני לא יודע מי הוציא את כל הרהיטים והפסולת, אבל הרחוב נראה כמו מזבלה והעירייה לא מפנה". טוען בתקיפות אבי יצחקי המתגורר ברחוב.



אשפה ברחוב רזיאל

אשפה ברחוב רזיאל. "הפסולת נמצאת במקום נסתר".

באגף שפ"ע (שיפור פני העיר) מתגוננים. מנהל האגף, אבי נמני התייחס למקרה הספציפי לפיו הפסולת הייתה במקום נסתר, ובמקום שאינו נגיש לפינוי, ולא על שפת הכביש כפי שנדרשים התושבים להוציא. "הפסולת והגרוטאות הונחו במקום שאינו נראה לעין, שאינו נגיש למנוף והם אף חסמו את מכלי האשפה. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, והבסיס לכל זה היא אחריות התושב. במקרה המדובר, שלחנו את עובדי הניקיון לפנות את כמות הגרוטאות באופן ידני אך חשוב לציין, עובדי הניקיון אינם סבלים, ועל התושבים לגלות אחריות".

נמני מסביר שהאחריות חלה גם על התושבים ומוסיף, "יש באתר העירייה מידע רב על ימי ואזורי הפינוי והוצאת הפסולת, ואפילו לאן יש להוציא את הרהיטים ובאיזו צורה. אגף שפ"ע הוא אגף רחב האחראי לניקיון רחובות, גינות, מוסדות חינוך ועוד. הבסיס לכל אלה הוא התושב שחייב להישמע להוראות הרשות המקומית".



"האכפתיות והמעורבות של התושבים היא הבסיס להכל. ניקיון המקומות והמוסדות עובד עם קבלנים רבים ושונים, מהמנופים, למכלי האשפה, ולגזם, אך ללא שיתוף הפעולה של התושב יחלו בעיות בשרשרת שאמורה לדאוג לניקיון".

אשפה באמצע רחוב רזיאל

אשפה באמצע רחוב רזיאל

נמני טוען בנוסף, כי נושא ניקיון העיר השתפר בשנים האחרונות, וכי הוא נמצא ביתרון משמעותי ביחס לערים אחרות, "בשלוש השנים האחרונות הגברנו את כמות המנופים בעיר משניים, לשישה מנופים בכל יום.  באור יהודה, רמת גן ונס ציונה, מנוף פינוי מגיע פעם אחת בלבד בשבוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    מה עם קנסות למי שמוציא זבל שלא כחוק? כך היה נהוג עד עכשיו, מה קרה? אם יקנסו את הבניין, ימצא מי שהוציא את האשפה באופן לא חוקי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות