שיפוצים ומבנים מסוכנים בבית הספר. אילוסטרציה
שיפוצים ומבנים בבית הספר. אילוסטרציה

סכנת בטיחות במוסדות חינוך בבת ים: הליקויים טרם טופלו

מבנים של גנים ובתי ספר בעיר הוכרזו כמבנים מסוכנים, אך בוועדה שהתקיימה בנושא לא התקבל פירוט באילו מבנים מדובר

פורסם בתאריך: 22.7.19 16:01

רעידות האדמה שחלו לאחרונה ברחבי העולם ובישראל העלו את נושא הבטיחות והיערכות מוסדות החינוך בעיר בת ים לסדר היום. כפי שפורסם ב"השקמה בת ים" בשנה שעברה, רשימה ארוכה של מוסדות חינוך בעיר נמצאו לא מוגנים וערוכים למצבי חירום. 

חברי ועדת החינוך של עיריית בת  ים, דנו לאחרונה בנושא בטיחות מבני מוסדות החינוך בעיר. בדיון התגלה כי קיימים היום מבנים של גנים ובתי ספר בעיר שהוכרזו כמבנים מסוכנים, אך בוועדה עצמה סירבו לפרט אילו מבנים והם כלל לא נחשפו לנציגי הציבור.

כמו כן, דרשו חברי ועדת החינוך מחברי המועצה את הרשימה של בתי הספר בעיר שהוכרזו כמבנים מסוכנים וכן פירוט לגבי מצבם של הגנים שעד ימים אלו לטענתם, פועלים ללא פיתרון להגנת הילדים במצבי חירום בשעה שכל הדרישות טרם טופלו.



בתוך כך, נציגת הציבור בועדת החינוך, איריס פרדלין, פנתה למספר ח"כים בנושא. אחד מהם הוא ח"כ מיכאל ביטון, ממפלגת כחול לבן שנענה לבקשתה ודרש מעיריית בת ים להציג את המסמכים שהעירייה נדרשת על פי החוק.

במכתב שהעביר ח"כ ביטון למנכ"לית העירייה, יודפת אפק ארזי בשבוע שעבר, שלא נענה עד כה, נכתב: "בלשכתי התקבלה פנייה של הורים תושבי העיר בת ים בנושא בטיחות גני ילדים ותוכנית שיפוץ למבני חינוך שהוגדרו מסוכנים. בפנייה זו טוענים ההורים כי אינם מקבלים מגורמים בעירייה את המידע המבוקש וזה הכרחי להמשך פעילותם כהורים מתנדבים בוועדת החינוך העירונית ובמסגרות החינוך העירוניות השונות".



נציגת הציבור בוועדת החינוך של עיריית בת ים, איריס פרדלין,  בחרה שכן להתייחס למכתבו של ח"כ מיכאל ביטון ואמרה: "אני מודה לח"כ מיכאל ביטון שהתערב בנושא, אני דורשת מעיריית בת ים שקיפות כפי שהובטח לנו לפני הבחירות. אני מבקשת לתת את הכבוד המינימלי לציבור לדעת את הבעיות ופתרונם במערכת החינוך בבת ים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מיד לאחר כניסת ראש העירייה, צביקה ברוט, לתפקידו הוא הנחה לראשונה לערוך סקר בכל מוסדות החינוך לבדיקת מסוכנותם. בבדיקה נמצאו מבנים שאינם עומדים בתקן והתברר כי עד היום העירייה לא פעלה לתיקונם. לפיכך עודכן ועד ההורים העירוני והעירייה כבר ערכה פעולות לחיזוק חלק מהם".

עוד נמסר כי "במהלך שיפוצי הקיץ תמשיך העירייה להסיר בהדרגה את מסוכנותם של כל שאר מוסדות החינוך. הנהלת העיר רואה את בטיחות התלמידים בראש ולא תתפשר על נושא זה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות