צילום: Edmund O'Connor shutterstock.com

גל החום הקיצוני: 40 מעלות בבת ים בשעות הצהריים

ברכבת יחלקו בקבוקי מים, שירותי הכבאות יצאו באזהרה מיוחדת ומשרד הבריאות קורא לא לצאת החוצה לקראת טמפרטורת שיא לחודש יולי שצפויה היום (רביעי) בצהריים

פורסם בתאריך: 17.7.19 10:54

היום (רביעי) הוא היום החם ביותר ביולי שנמדד בעשור האחרון. על פי השירות המטאורולוגי, מידות החום ינועו בין 30 מעלות בשעות הבוקר באזור בת ים עד שיא של כ-40 מעלות בצהריים במרכז העיר, עם 60 אחוזי לחות ורוח במהירות של עד 35 קמ"ש. בסמוך לקו החוף, לעומת זאת, מזג האוויר צפוי להיות נוח יותר עם 35 מעלות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.



גל החום הכבד צפוי להישבר רק לקראת שעות הערב, ומחר (חמישי) הטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה וינועו בין 25 ל-30 מעלות באזור מישור החוף.

לקראת גל החום פרסם משרד הבריאות אזהרה לציבור הרחב עם דגש על אוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות בפרט, שבה הוא קורא להקפיד על הנהלים הבאים: יש להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

בחברת החשמל מעריכים כי בעקבות גל החום שישרור ברוב חלקי הארץ יישבר שיא של צריכת חשמל בעקבות שימוש רב במזגנים.

גם במערכות ההצלה נערכים לקראת היום החם ביותר בעשור האחרון, כאשר מוקדי ההצלה מד"א ואיחוד והצלה תוגברו על מנת להגיע לכל פנייה במהירות האפשרית, כמו גם בתי החולים במרכז וולפסון ואיכילוב אשר ערוכים להתמודד עם החולים אשר יסבלו מהתייבשויות וממכות שמש.

בשירותי הכבאות נערכים לקראת היום החם בשנה וכמו בכוחות ההצלה, גם במערך הכבאות יתוגברו הכוחות לרווחת התושבים על מנת להגיע לקריאות במהירות רבה ככל שניתן.

בנוסף פרסם נציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי צו האוסר להדליק אש בשטחים פתוחים מהשעה שבע בבוקר עד שמונה בערב. בבת ים האיסור תקף לכל השנה כאשר אסור להדליק מדורות או אש בכל השטחים הפתוחים בעיר למעט בל"ג בעומר, אז ניתן אישור מיוחד.

גם ברכבת ישראל מתכוננים לגל החום, והתושבים הבת ימים עלולים לחוש בשינויים בלוחות הזמנים של הרכבות מחשש לליקויים במסילות כתוצאה מהתחממות.

בנוסף, הנהלת הרכבת תבדוק את נושא מיזוג האוויר בתחנות ובקרונות ויוצבו מלאי בקבוקי מים לחלוקה לרווחת הנוסעים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות