גן קריגר והטעות. צילום אביחי חיים
גן קריגר והטעות. צילום: אביחי חיים

גינה ציבורית להנצחתו של אחד ממקימי העיר – אבל עם טעות בשמו

דניאל קריגר ז"ל היה ממקימי העיר בת ים וקיבל הוקרה בדמות גינה הנושאת את שמו. כמעט

פורסם בתאריך: 16.7.19 15:31

תושבי שכונת בית וגן מבת ים הופתעו לגלות כי יש שם חדש לגינתם האהובה. "גן קרינר", הלא הוא "גן קריגר" כמובן, בדגש על האות גימל.


ברחבי העיר בת ים קרויים גינות רבות על שמם של גיבוריה, החללים שנפלו במלחמות ישראל ומקימי העיר. כך גם קרויה גינת קריגר, על שמו של אחד ממקימי העיר הבולטים, דניאל קריגר. האחרון שימש כחבר הגנה ומראשוני החבלנים במשטרת ישראל. כאות הוקרה החליטו בעיריית בת ים להודות לפעולו של קריגר שהיה אחד מעמודי התווך של של העיר ופעל רבות למענה ולהקים גינה על שמו.

עיתונאי הספורט, תושב העיר, גבי חביב, הגדיל לעשות וכתב עבורו ערך שלם בויקיפדיה כאשר גילה שאין לו ואמר על טעות הכתיב: "זה היה רגע מביך במיוחד, אני חייב לומר. התביישתי. דניאל קריגר – ככה קראו לו, קריגר, עם גימל היה ממקימי העיר בת ים, יש אפילו רחוב גדול על שמו. הוא נחשב לגיבור מלחמה".



תושבת בת ים נוספת התייחסה לשם המשפחה הלא תקין של דניאל קריגר: "אני מבלה פה בכל בוקר ולמען האמת, לא שמתי לב לכך בהתחלה, עד שהגיעו הנכדים שלי שהסבו את תשומת ליבי ונדהמתי לגלות שהשם משפחה אינו נכון. אני מניחה שזו טעות אנוש, אבל חייבים לסדר את זה".

עיריית בת ים: "מדובר בשלט זמני"

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר בשלט זמני שהוצב על ידי קבלן המבצע בדיקת תקינות שנתית של המתקנים בגן. העניין בטיפול, ואנו נדאג להחלפתו בהקדם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות