האם יחל שימור מגדל המים שהוכרז כ"מבנה מסוכן"?

הערב (רביעי) ידונו חברי הוועדה לשימור אתרים בבת ים על עתידו של מגדל המים שהפך לסמל של השכונה

פורסם בתאריך: 10.7.19 11:30

מגדל המים בשכונת רמת יוסף בבת ים, שנחשב לאחד ממאפייניה הבולטים של השכונה, הוכרז לפני כמה שנים "מבנה מסוכן". אולם היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים, ידונו בנושא חברי הוועדה לשימור אתרים בעיר עם ראש העירייה, צביקה ברוט, מ"מ יו"ר ועדת שימור אורי בוסקילה ובהשתתפות חברי מועצה נוספים. הישיבה תתרכז באפשרויות לשימור המבנה ולהתחדשותו ובהכרעה מי מהן היא הטובה ביותר.



בנוסף תתכנס הוועדה במטרה להגדיר את שימור המורשת הבנויה של העיר בת ים כמנוף לצורך ההתחדשות עירונית בשכונת רמת יוסף הוותיקה ולהכנת תיק תיעוד של האתר ההיסטורי והחשוב לעיר בת ים.

נושא שימוש מגדל המים ברמת יוסף נידון כבר לפני שנה בוועדת השימור במסגרת ישיבה שהתקיימה בחודש מאי בעיריית בת ים, והוחלט כי צריך לבצע עבודות שטיפה, החלפת זכוכיות ללא החלפת פרופילים ואיטום פנימי של מיכל המים, ואולם, עדיין לא נעשה דבר.

אתר מגדל המים מהווה את הבסיס לתפיסת התכנון הממסדית שיושמה בשנות ה-50 וה-60 בעיר, שבמסגרתה נבנו מבנים נמוכים עם דירות קטנוות שנועדו להכיל את גלי העלייה הגדולים של התקופה. מגדל המים, שנמצא ליד מוזיאון בן ארי לאמנות בעיר, נבנה בשנות ה-60 בסגנון ברוטליסטי כמונוליט עשוי בטון בהתאם למסורות הבנייה שרווחו אז.

"מגדל המים הוא אחד האתרים ההיסטוריים הבולטים של העיר בת ים ואנחנו נשפר אותו", מסר ל"השקמה בת ים" מ"מ יו"ר הוועדה וסגן ראש העיר בת ים אורי בוסקילה, "אנחנו רוצים לשמור על המראה שלו ועל חזותו, אבל נתאים אותו למראה של היום כדי שלא יהיה מבנה מסוכן. הטיח נופל, צריך לסדר שם את החלונות וצריך לחזק אותו שלא יקרוס. יש הרבה עבודה שם. כל מגדל המים מתוקצב דרך תאגיד מי בת ים".

יו"ר דירקטוריון תאגיד מי בת ים ומחזיק תיק הרווחה בעיריית בת ים איציק דריקס: "אנחנו הולכים לשפץ את מגדל המים. צריך לעשות בו שיפוץ מסוים לפי מה שיחליטו בוועדה לשימור אתרים, ואנחנו כמובן נענה לבקשתם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות