ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

ראש העירייה למנכ"ל משרד הפנים: "לא נדון בצו הארנונה עד לביטול המדידות"

בעקבות כוונת משרד הפנים לייקר את הארנונה בכל רחבי הארץ, בשיעור של כשני אחוזים, הצהיר צביקה ברוט, כאקט של מחאה, כי בבת ים יימנעו מלקיים דיון בנושא

פורסם בתאריך: 7.7.19 15:57

לקראת העלאת הארנונה ברחבי הארץ, הצהיר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, במכתב חריף למנכ"ל משרד הפנים: "לא נדון השנה בצו הארנונה, עד לאישור הסופי של ביטול המדידות בבת ים"

היום (ראשון), בעקבות כוונת משרד הפנים לייקר את גובה הארנונה ברחבי הארץ בשיעור של שני אחוזים, שלח ברוט מכתב למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, שבו הוא מבקש לפתור את בת ים מהגזירות הכלכליות החדשות.

יצוין כי מדובר באקט מחאתי בלבד, שלמרבה הצער לא ימנע ממשרד הפנים להעלות את גובה הארנונה. זאת משום שהרשויות המקומיות אינן יכולות לשלוט בגובה הארנונה, ואין להן את היכולת לסרב להחלטות משרד הפנים.



בנוסף, הודיע ברוט כי בשל העובדה שבכוונתו לבטל את מדידות הארנונה האחרונות בבת ים, אין הוא מתכוון לדון בצו הארנונה החדש, עד לאישור הביטול.

"באחרונה פורסם בכלי התקשורת כי ממשלת ישראל, במסגרת הגזירות הכלכליות, מתכוונת להודיע באמצעות משרדי האוצר והפנים על העלאה הארנונה בכל רחבי הארץ בשיעור של כשני אחוזים", כותב ברוט, "גם אם מדובר באחוז קטן מאד, אבקש לעדכנך כי הנהלת העיר החדשה בבת ים מתנגדת לכל העלאה נוספת בתעריפים, ואנו מפצירים בממשלה לשקול מחדש את הנושא".

עוד ציין ברוט כי מדידות הארנונה האחרונות שנעשו בעיר הן "שגויות להערכתי, וגורמים לתושבים רבים בעיר לשלם סכומי כסף מיותרים. כעת אנו בעיצומו של תהליך משפטי לצורך ביטול מדידות אלה, דבר שיביא להורדת נטל התשלומים מעל תושבי בת ים".

בסיום מכתבו ציין ברוט כי המהלך לביטול המדידות צפוי להימשך עוד חודשים ארוכים, והוסיף כי בשל כך הנהלת העיר מתנגדת לכל ניסיון של הממשלה להעלות את הארנונה – גם אם בסכומים קטנים".

כמו כן, הודיע ברוט כי "מועצת העיר בראשותי לא תכונס השנה לדון בצו הארנונה, ואין בכוונתנו לאשר או לקיים הצבעה על צו הארנונה בשום שלב עד לאישור הסופי של ביטול המדידות בבת ים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות