מחאת ההורים הגיעה גם לבת ים: דורשים מצלמות בגנים. צפו:

הורים מבת ים יצאו להפגין במחאה על תחושת חוסר הביטחון ואוזלת ידה של המדינה על רקע חשיפת ההתעללויות המזעזעות בגני ילדים. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 7.7.19 19:27

מחאת ההורים גם בבת ים: בעקבות רצף האירועים האחרונים של התעללות בפעוטות ובילדים, הורי ישראל החליטו לצאת להפגין הערב (ראשון) ב-25 מוקדים ברחבי הארץ, כאשר גם ההורים בבת ים מצטרפים גם הם להפגנות.

מאחת ההורים מתקיימת בעקבות חשיפת פרשת ההתעללות הקשה בפעוטות בראש העין ומקרים קשים נוספים כפי שפורסם ב"השקמה בת ים". הורים החליטו להתאגד נגד התעללות בילדים בגנים פרטיים ובגני העירייה השונים כדי להציב דרישות שיבטיחו שמקרים כאלה לא יחזרו. 

יותר מ-200 הורים הגיעו לטיילת בת ים, וקראו להדק את הפיקוח על מעונות היום וגני הילדים. ״לא קושרים- עם חבל משחקים״, קראו ההורים.

המפגינים חסמו ציר מרכזי בטיילת. דבר שגרם לפקקים ועומסי תנועה.

בשלב מסוים יצא אל המפגינים ראש העירייה, צביקה ברוט. ההורים דרשו ממנו הצבת מצלמות בגנים והיו גם כמה שפנו אליו לטפל במיגור תופעת האלימות מצד סייעות וגננות.

צפו בצביקה ברוט משוחח עם המפגינים:

 



דרישות ההורים כוללות החמרת ענישה בתחום והרתעה – מאסר ממושך יותר, הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות לכאורה, תיקון לגבי חוק האזנות סתר, עזרה בתביעות אזרחיות ופעולות נוספות שנועדו להבטיח הרתעה וענישה אפקטיביות.  

בנוסף דורשים ההורים לחייב תנאי סף למטפלות ולקיים מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רקע, וכן להכפיף חובת יציאה להכשרות בנושאים כמו התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם בכי ועזרה ראשונה. 

עוד דורשים ההורים לנסח ולעדכן בהקדם את תקנות הפיקוח על מנת ליצוק תוכן לחוק הפיקוח, הכולל בתוכו איסור לעסוק כמטפל/ת לבעלי רישום פלילי, מאגר גנים ורישום, בטיחות המבנה ועוד. דרישה נוספת היא הקטנת היחס בין מספר אנשי הצוות לילדים.

אחת ממארגנות ההפגנה, שרית טורבתי, אמרה: "הגיעה השעה לתת את הדין על התעללות ילדינו. לא נסכים להפקרות הזאת יותר. אני מברכת על כמות ההורים שנרתמו והגיעו".

 

הילה ססי קטן, האחראית על גני הילדים מטעם ועד ההורים העירוני, ומנהלת קבוצת אמהות מבת ים, אמרה לקראת ההפגנה כי "הגיע הזמן לצאת לרחובות ולהילחם על חיי הילדים שלנו".

קטן הוסיפה כי "המאבק נועד לדאוג לילדים של כולנו, בלי פוליטיקה, כי לכולנו יש ילדים, נכדים או אחיינים, וכולנו צריכים לדאוג שיהיו מוגנים. אף אחד לא חסין, ואסור להגיד 'לי זה לא יקרה'. אנחנו דורשים פיקוח על מעונות היום והגנים, רישיון העסקה למטפלות, מצלמות במעונות והחמרת ענישה עם מטפלות וגננות מתעללות". 

אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, הוסיף כי "כמות המוקדים שנפתחה מעידה על כך שההורים לא מוכנים יותר לשבת בחיבוק ידיים והחליטו לעשות מעשה ולצאת לרחובות".

עוד אמר כי "אנחנו נעשה הכל כדי שתמונות האלימות שראינו יהיו האחרונות שנראה ונשיג שינוי מהותי בתפיסה של המדינה את הגיל הרך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף

    תמיד השיטה במדינה הזאת זה להגביר אכיפה בשביל לפתור בעיות כביכול, אבל אף פעם זה לא ממש עוזר ובטח שלא לטווח הארוך, כי לא מנסים לחשוב איפה השורש של הבעיה ואיך הגענו למצבים חוזרים ונשנים מעין אלה של התעללות וכדומה (וכמו כן גם בנושאים אחרים)…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות