נשף shutterstock.com / By Spill Photography

הגמר הגדול: כמה משלמים בני הנוער על נשף הסיום?

בני הנוער מסיימי כיתות י"ב חושפים כמה כסף הם מוכנים להשקיע בספורות, שמלות, חליפות ואפילו לימוזינות לערב אחד של נשף

פורסם בתאריך: 28.6.19 09:59

בשנים האחרונות הפכו חגיגות הסיום של תלמידי כיתות י"ב ממסיבה בחסות בית הספר, לנשף מפואר ויוקרתי, שבתי הספר אינם יכולים לארגן או לדרוש תשלום בעבורו. התיכוניסטים הם המארגנים של האירוע, שבעקבותיו הם מוכנים להשקיע סכומי עתק בערב אחד, שלטענתם הוא "אירוע של פעם בחיים".



בתאריך ה-4 ביולי יחגגו השמיניסטים מתיכון רמות את נשף הסיום באולם "קאסיה" שבחולון. כל תלמיד ישלם 380 שקל לאירוע, אולם את הסכומים הרבים, ישלמו התלמידים על ההכנות.

אופיר ברזילאי, תלמידת תיכון רמות בת ה-17, מצביעה על הסכומים הגבוהים ואומרת "זה נשף של פעם בחיים ובא לנו להתפנק. חלק עובדים, וחלק לוקחים מההורים. אני חולקת לימוזינה שעולה 1,200 שקל, עם עוד 7 חברים. זה האירוע הראשון אחרי הבת מצווה שלי שאני משקיעה בו שיער ואיפור. אבל בעיניי זה באמת אירוע חד פעמי".

גם שירן משיח, מתיכון החשמונאים מספרת כי "הסכום יכול להגיע ל-5,000 שקל. רק השמלה שלי עלתה 1,800 שקל, והשיער והאיפור עלו עוד 1,500 שקל. יש תלמידים שחולקים לימוזינה, וכאלה שמחליפות אפילו שתי שמלות".

הודיה שדה, תלמידת תיכון אורט רמת יוסף בת ה-18, שתחגוג את סיום הלימודים בנשף שיערך ב-3 ביולי באולם 'מון' סיפרה על סכומים נמוכים בהרבה ומסבירה, "לדעתי זה מוגזם. זה כן אירוע מיוחד, אבל לדעתי לא צריך להוציא סכומים כאלה. במדינה שלנו צריך להתחיל לחסוך לדירה מעכשיו. בהמשך יהיו עוד הרבה הוצאות".

שדה מציינת שההוצאות גם תלויות מגדר, "הבנות יוציאו סכומים גדולים יותר מהבנים. יש לי אח תאום, ואצלנו ההוצאה היא כפולה. אצל הבנים הסכום נמוך יותר כי להם יש רק לשלם על חליפה".

אז מה בתוכניות האומנותית?

"שכרנו את שירותיו של מפיק שאחראי על כל הערב. יהיה בופה בכניסה, ואוכל ושתיה בתוך האולם. את רוב התוכנית אנחנו לא יודעים כי זאת הפתעה. אבל אני יודעת שיחולקו פרסים לזוג של השכבה, מצטיינים וכו", סיפרה ברזילאי מתיכון רמות.

שדה מתיכון אורט רמת יוסף סיפרה "אצלנו עושים קבלת פנים מפוארת על שטיח אדום, ובופה בקבלת הפנים. יהיו גם צלמי סטילס ומגנטים, מצגות מרגשות, ועוד הפתעות שלא מספרים לנו עליהן".

מי אמור למממן את האירוע הנוצץ, ומה עושים תלמידים שאין להם את היכולת?

"המפיק שלנו מחברת EVENT דאג לעזור לתלמידים שאין להם את היכולת הכלכלית", סיפרה ברזילאי והוסיפה, "חלק עבדו וחסכו, וחלק נעזרים בהורים. אני ידעתי שאלה הסכומים והכנתי את עצמי ואת ההורים שלי מראש. נכון שזה יקר אבל אבל זה אירוע חד פעמי".

על כך התייחס יו"ר מועצת התלמידים בעיר, מרקוס מורלי והסביר: "היום נהוג לציין את סיום 12 שנות הלימוד בטקסים בביה"ס וגם בנשפי סיום, מסיבה לכלל חברי השכבה. בכל היישובים בארץ נהוג לקיים נשפים אלה, אירועים אלה מתקיימים גם בעיר זאת במקביל לטקסים והאירועים הבית-ספריים, אשר מלווים בצוותי החינוך המצוינים בעיר. לצערנו, נושא העלויות הכספיות סביב נשף סיום י״ב הגיע אלינו מאוחר מידיי. לאחר ששוחחתי עם ד״ר זיו חורב, סמנכ״לית חינוך ורווחה ועם הגב׳ ורד דנינו יו״ר ועד ההורים העירוני החלטנו לקיים פגישה לדון בנושא בכדי שכבר בשנה הבאה העלויות הכספיות לא יהיו כ״כ גבוהות".

"מאד הצטערנו לשמוע על המציאות שבה חלק מן התלמידים בבתי הספר בעיר בת ים נמצאים ובמסגרתה לא יכולים להשתתף בנשף הסיום של כיתתם עקב העלות הגבוה", המשיך. "אנו מברכים את הרעיון הנהדר שנעשה בחלק מבתי הספר, במסגרתו תלמידים הוסיפו לתשלום סכום סמלי קטן על מנת שתלמידים שמצבם הסוציו-אקונומי שלהם נמוך יוכלו לקחת חלק באירוע. אנו קוראים לבתי הספר לעזור לתלמידים ואף לסבסד חלקית את העניין. אני מאחל לכל תלמידי כיתות י״ב בעיר הצלחה רבה בהמשך, ותייצגו את העיר בת-ים בכבוד בכל מקום אליו תגיעו: בשורות צה"ל, במכינות, בשנות השירות ובכל מקום אחר אליו תלכו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    וואי וואי , הנוער היום חי בסרט רע , הם בטוחים שהם בהוליווד , וכמו בסרטים החתיך של הבית ספר ירוץ לחבק את החננה של העולם , אז תשכחו מיזה בארץ זה בחיים לא יקרה וזה גם לא יגיע לרמה של "נשף" מקסימום מסיבת סיום עם דיג'י לא יותר , שמלות , מלמלות , פפיונים … חיים בסרט רע

  2. אאר

    השתעבדות על היצוניות, שיחזקו להם את האני מאמין שלהם. ולדעת לבחור נכון בליים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות