אגף הפיקוח

חשיפה: כך מופעל לחץ על פקחים בבת ים כדי שייתנו יותר דוחות

עדויות והקלטות שהגיעו לידי "השקמה בת ים", חושפות את הלחצים המופעלים על הפקחים כדי שייתנו יותר דוחות. מנגד יש מי שטוען: "יש פקחים שמתבטלים וללא פיקוח יהיה בעיר תהו ובוהו"

פורסם בתאריך: 26.6.19 18:13

פקחים לשעבר בעיריית בת ים מעידים על לחץ רב שהופעל עליהם כדי לתת כמה שיותר דוחות. בנוסף, הקלטות של ישיבות שערך מנהל בכיר באגף הפיקוח, שהגיעו לידי "השקמה בת ים", חושפות את הלחץ שמופעל על הפקחים.



מעדויות של פקחים בעיריית בת ים עולה כי מופעל עליהם לחץ רב כדי שיעניקו כמה שיותר דוחות. "מנהל האגף מאיים על פקחים שלא יקבלו קביעות בעירייה, הפקחים הוותקים פחות מפחדים, אבל הפקחים שאין להם קביעות נותנים לא פעם דוחות שהם לא שלמים איתם, רק כדי שלא יפוטרו", כך סיפר פקח שעובד בעיריית בת ים כבר שבע שנים.

פקח נוסף, שטרם קיבל קביעות, סיפק דוגמה לסוג הדוחות שהוא נותן, שלדעתו האישית היו מיותרים "אין לי ברירה, הגעתי למצב שאם אני עובר ורואה אישה ולידה פסולת, אני משייך את זה אליה, למרות שאני לא משוכנע שזה שלה ואני לא יכול לקבוע את זה בוודאות", אומר פקח נוסף.

"גם דוחות על על חניה כפולה במקומות שבהם ההורים עוצרים להוריד את הילדים בגנים, הם בעיניי דוחות מיותרים, כי ההורים ברכב או ממש מחוצה לו", מוסיף אותו הפקח, "אבל אם פעם הייתי נותן התראה ומבקש להזיז את הרכב, היום אני נותן על זה דוח מרוב שאני לחוץ".

יחד עם זאת, חשוב לציין כי הנהלת אגף הפיקוח אינה מבקשת מהעובדים לתת דוחות שאינם חוקיים, אך בצל הלחצים הכבדים, הפקחים לא פעם נותנים דוחות ולא מסתפקים באזהרות, כפי שעולה מהדבריהם. "אף פעם לא אמרו לנו תעשו דוחות שקריים, אבל מעבירים את המסרים בצורה אחרת, וכל פקח בוחר מה לעשות כדי לרצות את המומנים עליו", אומר אחד הפקחים.

בנוסף, בהקלטות של הישיבות, שחלקן הוקלטו לפני כשנה וחצי וחלקן בחודשים האחרונים, נשמע המנהל כשהוא דורש מהפקחים לתת יותר דוחות. "אני מקווה שביום שישי הקרוב, כשאני לא בארץ לא תעשו רק 69 דוחות במשמרת אחת", הוא נשמע אומר באחת הישיבות.

הפקח השיב למנהל באותה הישיבה: "אצלי זה רק מה שהיה. דו"ח אחד. שחכת שעשיתי גם התראות בבניינים". על כך מגיב המנהל ואומר: "אתה רוצה להתחיל איתי? משמרת שלמה אני לא אתן לך לזוז לאכול סנדוויץ'". הפקח מנסה להתגונן: "אבל עבדתי, זה מה שהיה. מה חייב לעשות יותר דוחות?".

בישיבה נוספת נשמע המנהל כשהוא אומר לפקחים: "לא מעניין אותי כלום, גם אם תלכו ברגל. אתם תעשו עבודה. אני אמצא לכם מתחת לאדמה תלונות ואתם תבצעו. אני אישית. כל הזמן תהיו עסוקים".

מנגד, גורמים בפיקוח טוענים כי חלק מההקלטות ישנות, וכי למרות שאותו מנהל בכיר עדיין מועסק באותו התפקיד, התנהגותו התמתנה.

כמוכן, הוסיפו אותם גורמים כי מעולם לא נאמר לפקחים שיש מכסה של דוחות, שעליהם לעמוד בה. "הלחץ הוא לא כדי שייתנו דוחות, הלחץ הוא על זה שיעשו עבודה", אומר גורם בכיר, "אם לא תהיה אכיפה, יהיה פה כאוס. בת ים היא עיר צפוצה מאוד. אנשים חונים בחניות נכים, בתחנות אוטובוסים, באדום לבן ומעברי חציה. לא יכול להיות שפקח שעובד שמונה שעות לא יימצא אף לא עבירה אחת. זה אומר שהוא לא עושה את עבודתו".

כמו כן טוען הגורם הבכיר כי מעולם לא הייתה דרישה לתת דוחות על חניה כפולה. "ניתנה הוראה לבקש מהנהגים להזיז את הרכב במקרים כאלה ובאמת יש מעט מאוד דוחות כאלה. פחות מעשרה דוחות על חניה כפולה בשבוע".

בנוסף, פקח שעובד בעיריית בת ים בחמש השנים האחרונות, סיפר: "מעולם לא נתקלתי בלחץ. ההנהלה תמיד אומרת לנו להפעיל שיקול דעת. אנחנו חייבים לדאוג שלא יהיו חניות כפולות או לכלכוך ברחובות, כדי לשמור על המרחבים הציבוריים".

"יש פקחים שלא אוהבים לעבוד", מוסיף אותו הפקח, "יש פקחים שמקבלים משכורת ורוצים ללכת הביתה בלי להתאמץ או להזיע, ומישהו צריך להעיר להם על זה. בלי הפקחים יהיה בעיר תוהו ובוהו".

יש לציין כי בעיריית בת ים ביקשו את ההקלטות, אולם הם לא נמסרו ואינן מובאות במלואן כאן מחשש שזהות העובדים ששוחחו עם "השקמה בת ים" ייחשפו.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מנהל האגף הוא עובד ותיק ומוערך, אשר מונה לתפקידו עוד בתקופת שלמה לחיאני לפני 12 שנים. אם יש עובדים שחושבים שיש מקום להגיש תלונה כלשהי, הם רשאים לעשות זאת ולהגיש תלונה למנכ״לית העיריה. נכון להיום לא התקבלה שום תלונה שכזו".

"כל עוד מדובר בטענות אנונימיות שאף אחד לא עומד מאחוריהן, תוך סירוב להשמיע לנו את ההקלטות, לא נוכל לטפל בנושא מחשש שמדובר בטענות שווא או במלחמות מיותרות בין עובדים".

"ועם זאת, למען הסר ספק: אם יתגלה שיש פקחים אשר כתבו דוחות שלא כדין, הם ייענשו בחומרה. הנהלת העיר החדשה הזהירה את הפקחים כבר לפני כמה חודשים, שיש לנהוג במדיניות מקלה כלפי תושבים ככל הניתן, אך מנגד לא לוותר כאשר מדובר בעבירות חמורות, כמו השארת צואת כלבים על המדרכה או עבירות חניה קשות. מי שאינו נוהג בהתאם למדיניות הזו, לא יישאר בעירית בת ים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד לא ראיתי פקח שרושם דוח על הבערת מנגלים בגן ציבורי יותר נוח לרשום דוח חניה

  2. חנה

    הפיקוח מקשה על עבודות תמ"א בדוחות קטנוניים שפוגעים בפרויקטים פעם אחר פעם וכשמגישים על כך ערר הוא נדחה כאילו שמדובר בהליך פקטיבי.
    ראש העיר משמש כבובה, אינו בודק סוגייה כאובה זו ואין הוא מגיב לפניות הציבור.

    ראש עיר שנותן גיבוי להתעללות של הפיקוח, אינו ראוי לאמון הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות