צילום: בני אסקלוני

בת ים נפרדה בכאב מהבעלים של ספריית הווידאו המיתולוגית

בשנות ה-80, הרבה לפני עידן הטלוויזיה הרב ערוצית, רובי בן-דוד הבעלים של וידאו קרן, היה האיש שכולם הגיעו אליו. לפני כשבועיים הוא הלך לעולמו והותיר אחריו לא מעט זכרונות

פורסם בתאריך: 18.6.19 13:00

תושבים רבים מבת ים נדהמו לשמוע על מותו של רובי בן דוד, מי שהיה הבעלים של ספריית הווידאו המיתולוגית בבת ים "וידאו קרן". בן-דוד נפטר לפני כשבועיים לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן 69 במותו.



בן-דוד, דמות מוכרת בבת ים, החזיק בספריית וידאו בשנות ה-80, בימים נטולי כבלים ולווין. הספרייה הייתה המקום הפופולארי בקרב תושבי העיר, ולא פעם שימש כאוזן קשבת ויועץ ללקוחות הרבים, ולא פעם ראה בזה אף שליחות. "ספריית הווידאו של אבא שלי הייתה הכי חזקה בבת ים", מספרת בתו מיכל. "עם כניסתה של רשת בלוקבאסטר, התחרות התעצמה ובסופו של דבר הוא החליט לסגור".

גם לאחר שנסגרה ספריית הוודיאו נותר בן-דוד דמות מוכרת ואהודה בעיר. "הוא לא יכול היה ללכת ברחוב בלי שיעצרו אותו", מספרת הבת, "אל הלוויתו הגיעו עשרות אנשים שהכירו אותו דרך עבודתו. אנשים שהכרנו רק בשם הפרטי הגיעו בדמעות כשהם מרוגשים וסיפרו כי אבא שלנו היה משמעותי מאוד בחייהם".

צילום: בני אסקלוני, מתוך אלבום משפחתי

אחד האנשים שבן-דוד השפיע עליהם בצורה עמוקה, הגיע להלוויה וספד לו. הוא סיפר כי הייתה לו מציאות חיים מורכבת ובן-דוד עודד אותו ללמוד ולהתפתח. היום הוא נשוי עם ילדים.

"אבא שלי היה איש רחב אופקים ונהג לייעץ ללקוחותיו", מספרת הבת מיכל, "הוא למד בבית ספר תחכמוני בבת ים ואז בישיבה בירושלים והיה בו שילוב של שני העולמות. יכולת הכלה וההקשבה שלו גרמה לכך שלקוחות רבים אהבו לדבר והתייעץ איתו".

בן-דוד הלך לעולמו שמונה חודשים מאז שבני משפחתו גילו את דבר מחלתו. "אבא שלי היה אדם מאוד צנוע, תמיד רצה לעזור לכולם אבל לא תמיד ידע לבקש אותה. בשלבים הראשונים הוא ניסה להתמודד בכוחות עצמו עם המחלה, לא רצה להכניס אותנו בסוד העניינים כדי לא לצער או להיות לנטל. כשגילינו את דבר המחלה, היא כבר היתה בשלב מתקדם. אחיי ואני ליווינו וטיפלנו בו ויתר בני המשפחה תמכו ועודדו לאורך כל הדרך. כולנו קיווינו שהסוף יהיה שונה לגמרי, שנצליח לנצח".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות