תלמידי בית הספר מרדכי

התלמידים שפיתחו תפריט קולי למסעדות ייצגו את ישראל באיטליה

שני תלמידי בית הספר יד מרדכי יטוסו לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית באיטליה עם התפריט הקולי שפיתחו למען כבדי הראייה

פורסם בתאריך: 17.6.19 12:59

שני תלמידי בית הספר יד מרדכי, שפיתחו את התפריט הקולי למען כבדי ראייה יטוסו לייצג את ישראל באיטליה. זאת לאחר שניצחו בתחרות במסגרת התכנית "יוצרים שינוי" אשר מעודדת יזמות חברתית בקרב ילדים ובני נוער.



כ-10,000 תלמידים מכל הארץ השתתפו השנה בתכנית החינוכית "יוצרים שינוי" ויזמו פרוייקטים למען החברה והסביבה. מספר ימים לאחר התחרות, שמחו תלמידי בית הספר יד מרדכי לגלות כי בזכות היוזמה "לראות את הקול – מנגישים את האור", הם אלו שיטוסו לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי באיטליה.

הזכייה המרגשת הגיעה לאחר תהליך למידה משמעותי וארוך, בו שכבת ה' בבית הספר יד מרדכי, בהובלת המורה מורן סופר, יצאו לשטח ובדקו קשיים וצרכים של כבדי ראייה. במהלך המחקר הם גילו כי אין הנגשה מספקת במרחב הציבורי והבינו שקיים צורך אמיתי בהנגשת תפריטים במסעדות ובבתי קפה. בתוך כךהם בחרו ליצור עבורם תפריטים קוליים.

בתוך כך נוצר התפריט הקולי המונגש הראשון בישראל. במסגרת המיזם, התלמידים הקליטו את התפריט של בית הקפה והעבירו את הקלטות לטאבלט. זאת בכדי שכבדי הראייה שמגיעים לבית הקפה, יוכלו להאזין לתפריט ולבחור מנות מבלי שמלצר יהיה צמוד אליהם ויצטרך להקריא להם את כל התפריט.

מנהלת בית הספר, אביבית מיסטריאל: "אנו רואים ביזמות חלק משמעותי מהייחודיות הבית ספרית שלנו. יזמות היא מצויינות אישית המובילה למצוינות ישראלית. התפיסה החינוכית שלנו היא חינוך לערכים, למוסר ולמידות טובות. אנו מאמינים ביכולת ובייחודיות של הפרט להיות מעורב, יוזם ותורם, הקונה ומקנה דעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות