הדניאלס בר

הבעלים של הבר שתורם מהכנסותיו לנזקקים: "זה פשוט עושה לי טוב"

עשרה אחוזים מכל הזמנה שמופנים לתרומה, ארוחות לחיילים ולאזרחים נזקקים. עבור דניאל מלצ'נקו מדובר בדרך חיים

פורסם בתאריך: 14.6.19 10:23

דניאל מלצ'נקו, בן 33, הוא הבעלים והמנהל של הבר-מסעדה דניאלס בר ברחוב הרצל 40 בבת ים. השנה הוא החליט להתחלק בכסף שאותו הוא מרוויח במקום. בשנה האחרונה תרם מלצ'נקו בין השאר ארוחות רבות, שהמשמעותית ביותר היתה לחיילים קרביים בערב המימונה.

"חברים סיפרו לי שיש גדוד חיילים שחזר ממבצע בעזה בערב המימונה ושאין להם איפה להתארח", מספר מלצ'נקו, "באותו הרגע נסענו אליהם עם 30 מגשי ענק של סושי לאשדוד, לאשקלון וליבנה וחגגנו איתם".



מלצ'נקו מספר כי הוא "רוצה שאנשים יגיעו לכאן ויידעו שתהיה להם פה עזרה. לכן החלטתי לתרום עשרה אחוזים מכל הזמנה במסעדה. את הכסף שיצטבר, אתרום למי שצריך עזרה. אני לא מתכוון לתרום לעמותות – אני רוצה לדעת לאן הולך הכסף. להוסטל אקי"ם ברחוב אילת בבת ים אני תורם בקרוב נדנדות וספסלים".

מלצ'נקו מסביר על הרצון לתרום: "משפחתי עלתה מאוקראינה לפני 25 שנה, ומאז שהגענו ועד היום אמא שלי עבדה במוסד תעשייתי שיקומי ובהוסטלים. גדלתי בבית לצד ההתנדבות והעשייה. ראיתי גם הרבה מקרים שאנשים תרמו כסף, אבל בסופו של דבר הוא לא הגיע לאנשים. יש הרבה גורמים שמנצלים ובגלל זה אני לא תורם לעמותות".

"כבר שנתיים שאני תורם, אבל זה לא היה ממוקד", הוא מספר, "עכשיו החלטתי לעשות את זה באופן מסודר. פעם בחודש, ביום שישי האחרון של כל חודש, אני מקיים שולחן פתוח – ערב שבו אני מזמין את האנשים הנזקקים לארוחה במסעדה. יש 45 מקומות ישיבה במסעדה, וכל מי שירצה לאכול מוזמן להגיע ללא עלות".

למי שתהה האם מלצ'נקו זכה בסכום כסף לאחרונה הוא משיב כי "לא זכיתי בשום סכום מפתיע, זה פשוט עושה לי טוב. אני מרוויח כסף ואני רוצה שעוד מישהו ייהנה ממנו, במיוחד מי שבאמת זקוק לו. אם לא ננסה לעזור, המצב יהיה ממש לא טוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. סוזן

    ממש מרגש. שאלוהים יתן לך את כל הטוב שבעולפ. יירבו כמוך. אמן

  2. איילה הוד

    וואו שאפו !!!! כל הכבוד דניאל ! אשריך !!! עלה והצלח וראה אך ברכה בכל מעשיך ! איילה הוד

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נדיר הייתי רוצה גם לקבל את הזכות לתרום כמותו זכית בר מזל מקווה שיום אחד אוכל לתרום גם בלי נדר

  4. אזרח אוהב את העם

    כול הכבוד יש לב גדול לבת ים תלמדו ביבי והרב הגדול דרעי מה זה חילוני עושה ונותן מהלב ללא כיפה וישר לא ג נ ב תלמדו חברי כנסת י ש ר א ל וממשלה מושחתת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות