שתי קומות במתחם צפוף: התנגדויות לבניית סניף ענק לבני עקיבא

השכנים ומתפללים בבת הכנסת לא מצליחים להבין איך הסניף ישתלב במתחם הצפוף ממילא

פורסם בתאריך: 13.6.19 10:41

עיריית בת ים מתכננת לבנות סניף חדש וגדול לתנועת הנוער של בני עקיבא, אלא שלמהלך קמו מספר מתנגים בטענה כי אין מקום לבנות סניף גדול במתחם הקטן שבו הוא מתוכנן לקום.

הסניף אמור להיבנות ברחוב הרצל 58, מאחורי בית ספר תחכמוני, בין שני בתי כנסת. המקום משמש כיום לחניה, כך לפי החלטת ועדת רשות רישוי באגף ההנדסה.



ההליכים התכנוניים להקמת הסניף החלו לפני כשנתיים, בקדנציה של ראש העיר לשעבר, יוסי בכר, שהבטיח כי בתוך שנתיים יוקם המבנה החדש, אך בימים האחרונים קמו מספר מתנגדים לתוכנית.

"ההחלטה להקים את סניף בני עקיבא לצד בתי הכנסת היא מאוד בעייתית", אומר ל"השקמה בת ים", גורם המעורה בפרטים. "אין שם מקום להקים מבנה של שתי קומות. האזור שבו רוצים להקים את המבנה הוא קטן וצפוף ובמידה שזה אכן ייצא לפועל זה ישפיע על האזור כולו".

"אנחנו אוהבים מאוד את הפעילות של בני עקיבא, אך בעת הקמת המבנה אנחנו נסבול משיפוצים לאורך כל היום ואנחנו לא מוכנים לכך", אומר אחד המתפללים בבית הכנסת הסמוך, "לפי דעתי ההחלטה של עיריית בת ים חייבת להשתנות, יש שלטון חדש והוא יכול לשנות את התוכנית. הרחוב הוא גם ככה צפוף, ולהביא לכאן משאיות וכלים כבדים לצורך בניית בניין של שתי קומות יעשה רק רע לאזור".

גם דיירים ברחוב מתנגדים להקמת המבנה. "הרחוב הזה קטן מאוד, הבתים פה צפופים אחד לשני והקמת מבנה בסדר גודל שכזה ישפיע עלינו ישירות", טוען אחד הדיירים, "יהיה יותר עומס ברחוב, פחות מקומות חניה והרעש של השיפוצים מבוקר עד ערב לא ייפסקו".

הסניף החדש הוא במקום הסניף המרכזי בעיר שנהרס, כאשר כיום הפעילות נעשית בסניף זמני ברחוב הרצל. על פי התכנונים המבנה המיועד שאמור לקום יהיה בעל שתי קומות בשטח של 265.21 מ"ר, ויתווסף אליו מבנה נוסף בשטח של 15 מ"ר.

מנהלת הסניף הזמני של תנועת בני עקיבא, התייחסה להקמת המבנה החדש: "זוהי בשורה טובה עבורנו ואנחנו כבר מחכים לעבור לסניף החדש והקבוע. המצב הנוכחי של הסניף הזמני הוא בעייתי עבורנו. הוא סניף מאוד קטן ובעקבות כך אנחנו לא יכולים להתרחב, כל המצב מאוד מקשה עלינו ועל החניכים".

"הסניף הזמני הוא גם בית כנסת", היא מוסיפה, "יש כאן מורכבות גדולה להתאים את הצרכים שלנו. מדובר על כ-100 חניכים בסניף ואנחנו רוצים לגדול, אבל לשם כך אנחנו צריכים לעבור למבנה חדש. אני מתקשה להבין את ההתנגדויות להקמת הסניף כי בסופו של דבר זו תנועה שתורמת לעיר בת ים ולחברה. זה בית להמון חניכים. המיקום הוא לא אידיאלי עבורנו, אבל זה עדיף מהמצב הנוכחי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות