אתר בנייה בת ים. צילום: השקמה

לא כך ציפו שני לוחמי צה"ל לסיים את הסופ"ש: קנס של 320 שקל

שני לוחמי צה"ל שהטילו את מימיהם באתר בנייה, עוכבו על ידי פקח ושבועיים לאחר מכן גילו דו"ח בתיבות הדואר

פורסם בתאריך: 10.6.19 16:53

שני חיילי צה"ל, בני 20 מבת ים, סיימו את חופשת סוף השבוע שלהם עם קנס בגובה 320 שקל. זאת לאחר שהטילו את מימיהם בשעת לילה מאוחרת באחד מאתרי הבנייה בבת ים.



רגע לפני שהם חוזרים לבסיס להמשך השירות באחת מהיחידות המובחרות בצה"ל, יצאו שני החיילים למסיבה בראשון לציון. בסוף המסיבה, חזרו השניים לכיוון ביתם באמצעות מיניבוס ציבורי וירדו ברחוב בן גוריון 138. שם חיפשו השניים מקום להטיל את מימיהם אך לאחר שלא מצאו בית שימוש באזור, הם נכנסו לאתר בנייה פינתי ומוסתר.

פקח שעבר במקום, ראה את השניים מטילים את מימיהם באתר הבנייה ולקח מהם פרטים. שבועיים מאוחר יותר קיבלו החיילים קנס על סך 320 שקל.

"היינו צריכים להטיל את מימינו ומצאנו אתר בנייה נטוש", מספר אחד החיילים, "הפקח הפתיע אותנו וביקש פרטים. בשום שלב הוא לא אמר שנקבל קנס. שבועיים לאחר מכן הופתענו לגלות שקיבלנו דו"ח בתיבות הדואר שלנו. לא ציפיתי שנקבל דו"ח על דבר כזה. אנחנו מקבלים משכורת של חייל קרבי שכל שקל חשוב לנו וסכום של 320 שקל הוא סכום גדול מאוד עבורנו, על עבירה שכלל לא ידענו שאנחנו מבצעים".

החיילים הסבירו לפקח מדוע הם נאלצו לעשות את צרכיהם בשטח אתר הבנייה, אך הפקח לא התחשב בכך. "הודעת הקנס נפלה עליהם כרעם ביום בהיר", הסביר עו"ד מאיר אבו, "בעירייה לא התייחסו לסעיף שמקנה להם את הזכות לבטל את הקנס מתוקף חוסר עניין לציבור. החיילים היו מספיק אחראים לצאת למסיבה ולנסוע בתחבורה ציבורית, ניגשו לאתר בנייה והטילו את מימיהם על הגדר. התגובה של העירייה מעליבה מכיוון שהם אומרים לנו שאנחנו לא נחליט אם יש לזה עניין לציבור או לא? אפילו לא היה לו פנקס דוחות נייד כדי להעביר להם את הדו".ח. הם קיבלו את זה רק לאחר שבועיים ממועד העבירה".

"ביקשנו מעיריית בת ים לבטל את הדו"ח, אך הם מתעקשים על כך", מוסיף עו"ד אבו, "ראוי שכל פקח יעשה את עבודתו ואין ספק כי מדובר במעשה שהוא לא ראוי, אך אנו מוצאים כי התנהלות הפיקוח הולידה דו"ח שאינו ראוי או איכותי והיד הייתה קלה על ההדק במקרה הזה".

מעיריית בת ים נמסר: "פקחי עיריית בת ים עושים לילות כימים כדי להבטיח שמירה על ניקיון המרחב הציבורי עבור תושבי העיר והבאים בשעריה. מבדיקתנו עולה כי הצעירים נקנסו בגין הטלת מימיהם במרחב הציבורי. המחלקה המשפטית קראה בעיון את בקשת הערעור ודחתה אותה, לצעירים עדיין עומדת הזכות להישפט בגין העבירה. עיריית בת ים תמשיך להשקיע מאמצים רבים בשמירה על סביבה נקייה ובמיגור תופעות פסולות מהן אלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בת ימית גאה

    הם השתינו בציבור כמו בהמות ועוד מתלוננים שקיבלו על כך קנס??
    הפקחים פעלו כמו שצריך. שטח ציבורי זה לא משתנה ולא שירותים ציבוריים

  2. נולי

    צריך לבטל הדוחות!! שני חיילים שמשרתין ביחידות מובחרות. לנהוג בהם בכבוד. הפרח גן לא הזכיר קנסות. בושה למדינתינו

  3. ויק

    אצל בכר זה לא היה קורה, קצת כבוד לחילים קרביים שעושים לילות כימים ומסכנים את חייהם עבור המדינה, מול פקח שצריך לגמור מכסת דוחות.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם עיריית בת ים הקימה שירותים ציבורים ברחבי העיר? כמובן שלא. האם כלב שמשתין בעיר יקבל קנס. כמובן שלא. מה אמור לעשות תושב שחייב להשתין? ואין שרותים ציבורים בסביבה? . ללכת עם טיטולים צמודים? .

  5. מומו

    ב320 שקל קנס עדיף כבר להשתין על הבניין עירייה.לפחות כך נראה תוצאות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות