צביקה ברוט ומרקוס מורלי ביום חילופי השלטון. צילום: דוברות העירייה

חילופי השלטון בבת ים: אין נייר טואלט – אולי יהיה סקייטפארק

עיריית בת ים אירחה אתמול בני נוער תושבי העיר במסגרת יום חילופי השלטון המסורתי, שהצליח להפתיע

פורסם בתאריך: 4.6.19 17:29

יום חילופי השלטון בבת ים היה מפתיע במיוחד השנה: במפגש עם הנהלת העיר התברר כי באחד מבתי הספר בעיר ישנו מחסור בנייר טואלט. כמו כן, נחשפה ההתקדמות בנושא הקמת הסקייטפארק בעיר.

אתמול (שלישי) אירחה עיריית בת ים את נציגי מועצת הנוער, במסגרת יום חילופי השלטון המסורתי. במהלך היום התלוו בני הנוער לבעלי התפקידים בהנהלת העיר ובעירייה, נטלו חלק בישיבות ודיונים וסיפרו למקבלי ההחלטות על הבעיות המטרידות אותם.



מדובר מסורת שמתקיימת בעיר כבר כ-24 שנה. מטרתו של היום המיוחד הזה היא להפגיש את בני הנוער עם קובעי המדיניות ברשות. במסגרת היום, קידמו בני הנוער פעילות משותפת עם בעלי התפקידים המובילים ומקבלי ההחלטות.

יו"ר מועצת הנוער, מרקוס מורלי, סיפר: "נפגשנו עם בעלי התפקידים בעירייה והעלינו בפניהם את הבעיות החשובות לבני הנוער בבת ים. זאת בהמשך לסקר איתור צרכים שפרסמה מועצת הנוער".

לאה גולדנברג, תלמידת כיתה י"א בבית ספר "חשמונאים", התלוותה למ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב. יחד הם ביקרו במתחם הסקייטפארק בחולון ונפגשו עם המנהלים הבכירים. "אלי יריב חלק איתי את הכוונות של העירייה להקים מתחם סקייטפארק בסמוך לים, שיהווה מוקד תיירותי ותרבותי. לשם כך קיבלנו הצעות מחיר להקמת מתחם דומה בבת ים. בני הנוער בעיר מחכים למתחם כזה כבר שנים", מספרת גולדנברג.

איציק ממרוט, תלמיד כיתה י' בבית ספר "דרכא המר" התלווה לדובר עיריית בת ים, אור ויטא. ממרוט שיתף את ויטא בתובנות שלו על העולם הדיגיטלי, וסיפר: "האינסטגרם הוא הפלטפורמה החדשה. להרבה בני נוער כבר אין פייסבוק והעירייה צריכה להשקיע את המשאבים שלה במקום אחר. אם העירייה רוצה לפרסם אירוע המיועד לבני נוער, עדיף לה להשתמש באינסטגרם. בעייני הדוברות היא המחלקה הכי קשה בעירייה והיא עדיין לא הצליחה לתפוס את תשומת ליבם של בני הנוער. אנחנו מתכוונים לשתף פעולה עם העירייה ולהעלות אירועים מסוימים לאינסטגרם שלנו, חברי מועצת הנוער, כדי להגיע ליותר בני נוער".

הדובר אור ויטא והתלמיד איציק ממרוט. צילום: דוברות העירייה

לצד שיתופי הפעולה, היו מספר בני נוער שהעלו בעיות מהותיות להנהלה הבכירה. תלמידות בית הספר "רמת יוסף" סיפרו כי יש מחסור בנייר טואלט בשירותים. טענות אלו הועברו להנהלת העיר שהבטיחה לתלמידות כי הבעיה הנקודתית תטופל בשבוע הקרוב. יריב אף חשף בפני התלמידים כי בכוונתו ליזום שיפוץ בחדרי השירותים ברוב בתי הספר בעיר בקיץ הקרוב.

בסיומו של יום, לאחר פגישה בה הציגו התלמידים את רשמיהם, ביקשו התלמידים להוסיף שיעורים פיננסים למערכי השיעורים הרגילים. בשיעורי הפיננסים, ביקשו התלמידים לקבל מידע על תלושי שכר, ניהול חשבון, ריביות וניהול פיננסי. נציגת משרד החינוך רננה רוזן עודדה את הרעיון ואמרה כי היא תפעל לקידום הנושא.

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, סיכם: "עיריית בת ים רואה במועצת הנוער העירונית ובני הנוער בעיר בכלל את המנהיגים הבאים של בת ים. הובלת בני הנוער בעיר ומעורבותכם בתהליכים העירוניים, מהווה נדבך חשוב מאין כמותו להמשכיות מוצלחת. במהלך היום ובישיבת הסיכום העלו הצעירים יוזמות חדשות בעולם הצעירים ובני הנוער והצעות לשיפור. שמחתי לקחת חלק ביום חשוב זה, ואכן יצאנו עם תוצרים משמעותיים שיעזרו לבני הנוער, ויביאו לתוצאות כבר בשבועות הקרובים".

כמו כן חתמו הצדדים על אמנת שיתוף פעולה אשר במסגרתה יקימו צוות שינסה למצוא פתרון תעסוקתי לבני הנוער בתקופת הקיץ. בין הפתרונות שהועלו, הוחלט לקדם מיזם של שאטלים מסובסדים למקומות בילוי נוספים מחוץ לעיר ביניהם מתחם הסינמה סיטי בראשון לציון, וליזום ירידי תעסוקה ופנאי נוספים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות