מבצע גוזל: תושב בת ים להציל בז מצוי

הגוזל שהתייבש נמצא תשוש על רכב חונה. הווטרינרית שרי לווין: "עונת הקיץ בישראל היא קשה ביותר לבעלי החיים שנמצאים בטבע"

פורסם בתאריך: 2.6.19 13:06

אלכס קנוביץ', תושב בת ים, מצא ציפור תשושה על רכב חונה. הוא מיד הבין שמדובר בחיה מוגנת, ובכך הביא להצלתה. "ראיתי את הבז יושב על רכב ברחוב הרצל כשהוא תשוש ובקושי מגיב", מספר קנוביץ', "לקחתי אותו הביתה, הבאתי לו מים ובמקביל יצרתי קשר עם מוקד רשות הטבע, אבל הבנתי שאין לי זמן לחכות. בגלל המצב שלו, החלטתי לא לחכות להם ולקחתי אותו לבית חולים לחיות בר בספארי".



"מסרתי אותו לידי וטרינרית ומתנדבת, שאמרו שהוא נראה בסך הכל בסדר, שהוא יטופל וישוחרר לטבע לאחר שיתאושש. הבנתי שזה קורה הרבה בתקופה הזאת, כאשר גוזלים פורחים מהקן ולא תמיד מצליחים לדאוג לעצמם", הוא מוסיף.

הבז הוא עוף דורס מוגן, המצוי בישראל בכל חלקי הארץ. מקום מחיתו הוא בשטחים חקלאיים אך גם בשטחים עירוניים. הוא ניזון בין השאר ממכרסמים, ובכך מסייע לחקלאות בישראל במיגור עכברים ושאר מזיקים.

הווטרינרית שרי לווין, מוסיפה כי "עונת הקיץ בישראל היא קשה ביותר לבעלי החיים שנמצאים בטבע. חתולים, ארנבים, ועופות מתייבשים ולכן יש להתייחס אליהם בחמלה. אני ממליצה להניח קופסאות עם מים. אם נתקלתם בחיה מיובשת, אל תהססו להרים אותה בעזרת מגבת או חולצה, ברוב הפעמים חיה מיובשת לא מסוכנת ואין לה את הכוחות לתקוף. נסו לתת לה נוזלים עם מזרק, ואם אין ברשותכם אחד – טבלו את הבד במים ותתנו לה לינוק ממנו. השיטה הזאת מתאימה לחתולים ולעופות והיא הוכיחה את עצמה ולאחר מכן יש לפנות לקבלת טיפול וטרינרי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות