ציור של נרי כהן. צילום: המכון לאומנות בת ים

ציורים על הרצף: "נרי רואה הרבה צבעים שאני עיוורת אליהם"

"והבנת לרעך כמוך": היום תיפתח תערוכת אמנים צעירים על הרצף מכל הארץ

פורסם בתאריך: 30.5.19 16:06

היום (חמישי) בשעה 19:00 תיפתח בבת ים תערוכה קבוצתית של אמנים צעירים עם אוטיזם הנקראת "והבנת לרעך כמוך". האמנים מבקשים להעניק לציבור הצצה לדמיונם העשיר ולעולמם מנקודת מבט וחיבור אישי לאנשים עם מוגבלויות. התערוכה הינה שיתוף פעולה של המכון לאומנות והנהגת הורים במרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. האירוע יתקיים במכון לאומנות בת ים שברחוב שמחה הולצברג 18 למשך חודש ימים עד ה-30 ביוני.



אוצרת התערוכה, ילנה פינסקי וולסמן מספרת: "אני גאה להציג בתערוכה את האמנים עם אוטיזם מכל הארץ ואת היצירות המופלאות שלהם. העבודות מהוות ביטוי לאישיות, רגש ולרגישות מעורטלים והפנמה בקרב אנשים עם אוטיזם"

המשנה לראש העיר, ומי שלקחה חלק פעיל בקידום התערוכה, רחל גדרון הסבירה מה עומד מאחורי התערוכה: "התערוכה מבקשת להציג את החיבור בין אמנות לבין אנשים עם אוטיזם. אוטיזם בעיקרו הינו מצב התפתחותי נוירולוגי אשר משפיע על הדרך בה אנשים יוצרים קשר עם הסובב אותם. העולם, עבור אנשים אלה, הינו מקום מבלבל וייתכן כי יגיבו באופן לא תואם את המציאות סביבם או יתקשו, למראית עין, להגיב כלל. לקושי זה מתלווים קשיים נוספים במגוון תחומים".

"במקרים רבים התברר כי למרות הקושי ליצור קשר 'קונבנציונלי', עולמם של אנשים אלה עשיר ומלא דמיון. לעיתים אף מעבר לעולמם של אנשים אשר אינם לוקים בקשיים אלה. תערוכה זו מבקשת לחגוג את עולם של אנשים אלה ואת יכולתם המופלאה ליצור קשר ולהביע מנעד של רגשות, תוך התגברות על הקשיים העומדים בדרכם", הוסיפה גדרון.

אחד המציגים בתערוכה הוא נרי כהן בן 26 מראשון לציון. רונית, אימו, סיפרה על חשיבות האומנות בחיי בנה: "נרי, הוא אוטיסט המארח בעולמו ומתארח בעולמי. השיח על צבעים מספק לנו תמיד עוגן. נרי רואה כל כך הרבה צבעים שאני עיוורת אליהם. אין לנרי מספיק שמות לכל הצבעים. השיח הויזואלי מדגים עד כמה המציאות שאנחנו חווים, שונה. האירוח ההדדי מאפשר לנו להתקרב. אני מייחלת ליום שבו נצליח להפוך מאורחים לבני בית".

אנסטסיה שיגירט, בת 22 מבת ים גם מציגה בתערוכה. היא עברה התעללות חברתית ופיזית במשך לימודיה בבית ספר. בעקבות זאת חוותה טראומה רגשית ולקתה באפילפסיה בנוסף לאוטיזם. בציוריה היא מבטאת רגשות של בדידות, תסכול, עצב ואבל, כתוצאה מפגיעה רגשית ולב פצוע. לציור שלה קוראים "מה שמטביע אותי".

אנסטסיה שיגירט עם הציור "מה שמטביע אותי". צילום: המכון לאומנות בת ים

התערוכה תתקיים במעמד ראש העיר, צביקה ברוט ,ממלא מקום ראש העיר, אלי יריב, המשנה לראש העיר רחל גדרון ויו"ר אגודת אמני בת ים, שי פרדו. המארגנים מזמינים את הציבור להגיע, וממליצים לתאם הגעה לסיורים ולקבוצות בטלפון: 054-7832436

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות