גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock

לראשונה: צהרונים בחודש יולי – גם לילדי החינוך המיוחד

ראש העיר מבטיח: "אם המהלך יצליח - נרחיב אותו"

פורסם בתאריך: 30.5.19 14:07

ראש העיר, צביקה ברוט, החליט אתמול (רביעי) כי לראשונה יופעלו צהרונים לילדי החינוך המיוחד בחודש יולי. השתתפות ההורים לילדי החינוך המיוחד עבור התוספת תהיה 433 שקל. הרישום ייעשה במשרדי החברה לתרבות, פנאי וספורט, באתר החברה או במרכזים הקהילתיים.



עד ההחלטה שהתקבלה אתמול, הופלו ילדי החינוך המיוחד בימי הקיץ. זאת כאשר עיריית בת ים מעולם לא העניקה מסגרת חינוכית בשעות אחר הצהריים בימי החופש הגדול לאותם ילדים. מדובר ביותר מ-20 גני ילדים בהם מתקיימים טיפולים בתחום השפה וטיפולים לילדים מעוכבי התפתחות. בשונה מכך, שאר ילדי הגנים יכלו להירשם לקייטנות שבהן צהרונים עד לשעות אחר הצהריים.

מחזיקת תיק החינוך המיוחד, טל אסייג, יחד עם ברוט וממלא מקומו, מחזיק תיק החינוך, אלי יריב, החלו לחפש פתרון גם להורים לילדי החינוך המיוחד לימי הקיץ. כעת הודיע ברוט כי העירייה תקצה תקציב מיוחד, כך שהורי הילדים הללו יוכלו לרשום את ילדיהם לצהרונים שיפעלו עד לתאריך ה-21 ביולי.

ברוט סיפר בנוגע להחלטה כי "המטרה היא להקל על ציבור ההורים עד כמה שניתן. הודעתי שאני מתכוון להציב בראש סדר העדיפויות את טובת התושבים ואת טובת התלמידים בעיר. בהתאם לכך אנחנו מתעדפים גם את תקציב העיריה. אם המהלך יצליח, נבדוק אפשרות להפוך אותו למתכונת קבועה, ואולי אף להרחיב אותו בהמשך".

יריב הדגיש כי "זוהי בשורה אמיתית לציבור ההורים. אנחנו פועלים ללא הפסקה לחיזוק מערכת החינוך ולשיפור הקשר בין ההורים והתלמידים למערכת. אין ספק שהצעד הזה יסייע בכך".

אסייג הוסיפה כי "ההורים הללו נאלצו במשך שנים להפסיד ימי עבודה בלי סיבה אמיתית. החלטנו לקחת אחריות ולהפעיל פתרון תקדימי גם ברמה הארצית. יש מעט מאד עיריות בארץ שעושות זאת. ברוב המקומות לא השכילו עדיין למצוא פתרון. אני שמחה שהנהלת העיר קידמה את היוזמה במסגרת הרצון שלנו לשפר את הטיפול החינוך המיוחד בעיר״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות