צילום: status art
צילום: status art

התנאי לחתונה: הרבנות דרשה מסמך מקורי בן מאה שנה

המסע המפרך והסוף המרגש שעברו בני הזוג ולריה טרוביצ'ין וגיא לוין כשביקשו להתחתן ברבנות

פורסם בתאריך: 28.5.19 19:03

אלפי אנשים בישראל המבקשים להתחתן ברבנות, נדרשים להוכיח את יהדותם. כך דורשת הרבנות מזוג ישראלים, דור רביעי בארץ, וגם מזוג עולים ותיקים שחיו בחו"ל ובישראל כיהודים שומרי מסורת.

תהליך דומה עברו בני הזוג ולריה טרוביצ'ין בת 26 וגיא לוין בן 30. שניהם תושבי בת ים שעלו מברית המועצות לשעבר. עם זאת, הם נתקלו בקשיים והרבנות סירבה להכיר ביהדותם. בזכות אגף שורשים בארגון רבני צוהר הם הצליחו לבסוף להוכיח את יהדותם, ובני הזוג צפויים להינשא בעוד כחודש.



"אנחנו יוצאים כבר שנתיים, ולפני כמה חודשים גיא לקח אותי להפלגה על יאכטה. אז הוא שלף טבעת והציע לי נישואין", סיפרה טרוביצ'ין והוסיפה כי מרגע ההצעה הכל החל להשתבש.

"כשהגענו לרבנות כמו כולם, כדי לפתוח תיק גילינו שאנחנו צריכים מסמכים שיוכיחו את היהדות שלנו", מספרת טרוביצ'ין "המליצו לנו לעשות זאת דרך ארגון שורשים. למעשה, היינו צריכים להוכיח שאמא שלי יהודייה דרך מסמכים כמו תעודת לידה של הסבתא ושל הסבתא רבא. אחרי חיפושים רבים הצלחנו להשיג העתק של תעודות הלידה האלו, אבל ברבנות ביקשו את המקור", היא מוסיפה.

המסמך המקורי לא היה בידיהם של בני הזוג, והרשויות המקומיות באוקראינה סרבו לדבר איתם. "ארגון שורשים עשו עבודה מדהימה", מתארת טרוביצ'ין "בחיים לא חשבתי שהם ימצאו מסמכים מקוריים מלפני מאה שנה ויותר דרך הארכיונים באוקראינה. אחרי המסע הארוך הם השיגו את כל המסמכים והגישו בשמינו את הבקשה לבית הדין הרבני".

טרוביצ'ין מסכמת כי "תמיד חששתי מהרגע הזה שארצה להתחתן ולא יאפשרו לי. אני יהודייה ורציתי להתחתן כאן בארץ שלי, כמו כל הזוגות. יש לי הרבה חברות במצב שלי, שהן יהודיות אבל אין להן תעודות מקוריות מלפני 80 או 90 שנה".

עכשיו, כשהם כבר יכולים לנשום לרווחה, מתכוננים בני הזוג לחתונתם. החתונה תתקיים בעוד פחות מחודש, ב-27 ביוני. שיהיה במזל טוב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש דרכים נוספות להתחתן. לא חייבים דרך הרבנות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות