צילום: iphotosmile / shutterstock.com
צילום: iphotosmile / shutterstock.com

רק בגלל אחוז נכות אחד – משפחה עלולה להיזרק מהדירה

היא איבדה לפני שלושה חודשים במפתיע את בעלה, חיה משכר צנוע של סייעת ותרומות, אבל בלי עזרה משמעותית האם וילדיה ייזרקו לרחוב

פורסם בתאריך: 25.5.19 13:28

עד לפני שלושה חודשים התנהלו חייה של תושבת בת ים, בת 50, על מי מנוחות. למרות נכותה היא עבדה בחצי משרה ובעלה היה המפרנס העיקרי. אולם מותו הפתאומי של מי שהיה בן זוגה במשך 25 שנים הביא אותה ואת ילדיה, בן משוחרר טרי מהצבא ובת חיילת,  למצב כלכלי ונפשי קשה.



"לפני שלושה חודשים בעלי קיבל דום לב", מספרת האישה, "הוא היה בן 51, בריא ולא סבל מכלום. הוא אמר לי שכואב לו החזה ולמחרת הוא פשוט נפטר. לי עצמי יש 49 אחוזי נכות ובעלי היה המפרנס העיקרי, אולם בביטוח לאומי מקבלים קצבה מ-50 אחוזי נכות ומעלה. בגלל שחסר לי אחוז אחד אני לא מקבלת עזרה. למרות הנכות אני עובדת ארבע שעות ביום כסייעת בצהרון וחיה מתרומות".

לדבריה, לאחר מותו של בעלה "כל המשפחה התפרקה. שני הילדים שלי היו לוחמים בצבא. הבן שלי שירת כלוחם במשמר הגבול והשתחרר לפני כמה חודשים. מאז המוות הוא התחיל לעשן, הוא לא עובד ולא יוצא מהמיטה. אני לא זוכרת את הפעם האחרונה שהוא יצא מהבית".

האישה פונה כעת לעזרה ומספרת כי "פניתי לרווחה וביקשתי עזרה פסיכולוגית לבני. אני מאבדת את הבן שלי. פסיכולוג לא יעביר את הכאב אבל הוא יידע להתמודד עם זה". היא מסבירה כי אין לה טענות לרווחה למרות הכל, וטוענת כי "הביורוקרטיה והדברים בעירייה לוקחים זמן ואני מבינה את זה, אבל אני לא יכולה להגיד לחברת חשמל: 'תבואו עוד חודש וחצי'".

לצד הבעיות הנפשיות והכלכליות, עננה נוספת מרחפת מעל האישה וילדיה, בן שהשתחרר באחרונה מהצבא ובת חיילת בת 19: "בעל הדירה רוצה שנצא מהדירה", מספרת האם, "אין לנו כסף ואני מבינה אותו, אבל אין לי לאן ללכת. אני מתחננת לעזרה ומקווה לנס".

לשכת הרווחה בעיריית בת ים אישרה את הדברים ומסרה כי הנושא בטיפול.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות