גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock

לקראת שביתה בגני הילדים? כספי הגנים מנוהלים בחשבונות של הגננות

לטענת הסתדרות המורים בבת ים נאלצות הגננות לנהל את כספי הגן בחשבונן הפרטי: "עיריית בת ים לא תמיד מעבירה בזמן כספים והגננות נמצאות בחובות"

פורסם בתאריך: 19.5.19 12:00

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות אי הסדרת ניהול התקציב בגני הילדים בבת ים. בהסתדרות הודיעו היום (ראשון) כי במידה שהנושא לא יוסדר עד מחר, ינקטו צעדים ארגוניים, בהם השבתת הגנים. מלבד עיריית בת ים, ישנן ארבע רשויות מקומיות שלא הסדירו גם הן את נושא התקציב: ערד, אור יהודה, אשדוד ורמלה.



לטענת הסתדרות המורים, בחמש רשויות מקומיות, בהן גם בת ים, נאלצות הגננות לנהל את תקציב הגן מהחשבון הפרטי שלהן וזאת בניגוד לחוק. על פי ההוראות, את הכספים יש להפקיד בחשבון בנק נפרד על שם המוסד, כאשר הגננת היא מורשת חתימה. ואולם, בפועל עיריית בת ים לא פתחה חשבון שכזה ולכן הגננות נאלצות להפקיד את הכספים לחשבונן הפרטי.

עוד נטען כי לפני חג הפסח העבירה הסתדרות המורים מכתבי התרעה לאותן הרשויות, גם לעיריית בת ים, ובשבוע שעבר נשלחו איומים על סכסוכי עבודה. אלא שבינתיים דבר לא נעשה וכעת בוחנים בהסתדרות המורים נקיטת צעדים ארגוניים, כולל השבתת הגנים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מסרה: "העיריות אינן פותחות עבור גני הילדים בערים חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים). לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן, אליו מופקדים כספי הגן. זהו מצב בלתי נסבל, שמנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

יו"ר סניף הסתדרות המורים בבת ים, ענת טוראל דדון, הוסיפה: "אנחנו חווים מצבים אבסורדיים. עיריית בת ים לא תמיד מעבירה בזמן כספים והגננות נמצאות בחובות וכאשר החוב הוא כלל לא שלהן. הגיע הזמן שהעירייה תבין שמנהלות הגן לא צריכות ולא יכולות להיות בעלות של חשבון הבנק".

על הצעדים בהמשך, סיכמה דדון: "יצא מכתב ממזכ"לית ההסתדרות לפני שלושה שבועות למנהל אגף החינוך בעירייה, אהרון קצב, על כך שאנו מבקשים מעיריית בת ים שיסבו את החשבונות הבנק על העירייה, המכתב לא זכה למענה. נשלחה תזכורת למכתב לפני שבוע וגם הוא לא זכה למענה. סכסוך העבודה יחל מחר. אנו מתכוונים להשבית את הגנים, הודעה תצא לאחר שתתקבל החלטה בנושא במועד המדויק".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה:

מעיריית בת-ים נמסר: "עיריית בת-ים פועלת בהתאם להוראות החוק וחוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא, וכל חשבון חדש שהגננות פותחות הוא על שם העירייה. אנו נחדד את הנוהל מול הגננות שטרם הסדירו את הנושא מול אגף החינוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרית

    פשוט בושה מה שקורה , במקום 200 אלף לליאור נרקיס תתחילו לטפל בגנים , לא ייתכן כול השביתות האלה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות