המרכז למשפחות. צילום: פרטי
המרכז למשפחות. צילום: פרטי

בימים הקרובים ייפתח מרכז לנוער בסיכון: מי מתנגד ליוזמה?

המשנה לראש עיריית בת ים, חברת המועצה רחל גדרון, בעקבות הביקורת מצד שכנים: "מזועזעת מחוסר היכולת להכיל אוכלוסיות שדווקא הן זקוקות לחיבוק של הקהילה והעיר"

פורסם בתאריך: 12.5.19 14:02

ברחוב הגליל 6 יקום בימים הקרובים מרכז למען משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, כשבחלק מהזמן הוא ישמש כבית חם לנוער בסיכון. אלא שבעוד שחלק מהתושבים בשכונה מקבלים את היוזמה בברכה, מספר דיירים זעמו כשגילו מה ייעודו של המבנה, בטענה שהם מסרבים לגור בשכנות עם נוער בסיכון.



דייר המתגורר בסמוך למבנה, אשר סרב לחשוף את שמו טוען כי "יגיעו לכאן בנות בסיכון שאני לא יודע מה הרקע שלהן. זה אזור דתי ולי יש ילדים קטנים שאני לא מוכן שיהיו חשופים אליהן". הדייר הוסיף כי הוא מצפה מהעירייה לבקש את רשותם של תושבי השכונה, למרות שהנכס נמצא בבעלותה ואף הוסיף "החלונות שלהם מקבילים לבתים שלנו. לפחות היו בונים חומות שיפרידו אותן איתנו. אני לא יודע מה הן יעשו בלילות".

הדייר הדגיש כי הוא מדבר בשמם של השכנים והמשיך כי "למה אנחנו צריכים לראות את הדברים האלו? זה אזור שקט וסטרילי וזה יהפוך לאזור בעייתי" כך אמר, ולא היסס לטעון "זה כמו שיפתחו לבן אדם בית בושת מתחת לבית".

מי שלא נשארה אדישה לאמירות הקשות הללו היא המשנה לראש העירייה וחברת המועצה, רחל גדרון, אשר פעילה במרכז למשפחות: "לאחר שנים של בקשות מהעירייה, בו פעל מרכז משפחות ללא מקום קבע, הוקצה המבנה אשר נמצא ברחוב הגליל 6 ושימש בעברו כגן ילדים. העירייה אישרה בקדנציה זו את תקציב השיפוץ בעזרתו ובתמיכתו של ממלא מקום ראש העיר אלי יריב, ובימים אלה נכנס לשלבו האחרון. המרכז שייפתח בעוד כחודשיים ייתן מענה לשתי אוכלוסיות בעיר אשר זקוקות לבית חם בתוך הקהילה. המרכז יפעל שלוש פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים, לטובת נוער בסיכון ובשאר הזמן למען המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים".

גדרון התייחסה לאמירות הקשות של הדייר אשר סרב להיחשף ואמרה: "אני מזועזעת מחוסר היכולת של השכנים להכיל אוכלוסיות אשר דווקא הן זקוקות לחיבוק של הקהילה והעיר. האימרה אשר קובעת כי קהילה נמדדת ביחסה לאחר, איננה קלישאה ויש לחתור ליחס שוויוני ומכיל. אני מאמינה שאנחנו בעיר בת ים נמצאים במגמת שיפור וכך גם נמשיך לעשות״.

מי שעוד ביקרה את דבריו היא שולה אליהו, אשר מתנדבת למען נערות בסיכון בעשור האחרון. לדבריה, "אנו כחברה צריכים להוקיע מתוכנו אנשים שמונעים משנאה ודעות קדומות, ואף מנחילים זאת לילדיהם. נערות בסיכון נמצאות סביבנו כל הזמן, ובמקום להתעלם מהן, אנו כחברה צריכים לחבק אותן ולתת להן לצמוח. אני מזועזעת ומתביישת באנשים האלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כל ישראל אחים

    כנראה שהבחור מפחד שאחת הבנות תזהה אותו ולכן מפריע לו שיהיה שם מקום שיעזור להם לצאת לחיים חדשים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות