חודש וחצי בלבד לאחר גילוי המחלה, נפטר קבלן המצבות פיני גניש

רק לפני חודש וחצי התגלתה אצל גניש מחלה נויורולוגית סופנית. "זו זכות ענקית להיות הבת שלו, וחלק ממנו. הוא היה איש מיוחד מאוד", סיפרה בתו בר

פורסם בתאריך: 7.5.19 16:07

איש מבני משפחתו של פיני גניש לא תאר לעצמו שהביקור הראשון בבית החולים לפני חודש ושלושה שבועות יסתיים במוות.

גניש, קבלן מצבות ודמות מוכרת בעיר, נפטר בשבוע שעבר. בן 63 במותו. לפני חודש וחצי בלבד התגלתה אצלו מחלה סופנית, אבל הגילוי היה מאוחר מדי, והמחלה הכריעה אותו.
הוא הלך לעולמו בביתו שבבת ים, בחיק משפחתו האהובה. כ-2,000 אנשים ליוו את גניש בדרכו האחרונה."אני מעריצה וסוגת לילדים שלי על הטיפול בו", אומרת סימה, פרודתו של גניש ולהם ארבעה ילדים ועשרה נכדים.



"זו הייתה מחלה חשוכת מרפא, ותוך חודש ושלושה שבועות מרגע הגילוי, הוא נפטר", מספרת סימה, "אחרי בית החולים קיבלנו החלטה לטפל בבית לצד המשפחה. הילדים לא עזבו אותו לרגע אחד. זכיתי במשפחה מדהימה שעשתה מעל ומעבר. אם פעם הערצתי את הילדים שלי, היום אני סוגדת להם".

בתו בר, מוסיפה: "זו מחלה בשם קרויצפלד-יעקב, שהיא מחלה נויורולוגית סופנית חשוכת מרפא וגנטית, היא יחסית נדירה, ולכן חשוב מאוד להעלות את המודעות. יש הרבה אנשים נשאים, שאינם מודעים לכך".

"זו זכות ענקית להיות הבת שלו, וחלק ממנו", מעידה בר, "הוא היה איש מיוחד מאוד. לא הייתה פעם אחת שהוא לא היה בטלפון, מנסה לעזור, אלה תמיד היו אנשים ומשפחות שהוא כלל לא מכיר, אבל הנתינה הייתה חלק ממנו. אנחנו כמובן רוצים להודות לכל האנשים שהגיעו וליוותו אותו בדרכו האחרונה״.

"הוא היה אדם משכמו ומעלה, שאהב לתרום ולעזור. היה כל כולו למשפחה לילדים", ממשיכה סימה, "הוא היה מוכר בבת ים בזכות מעשי החסד שהיה עושה, ובעקבות העבודה במצבות, בה היום הילדים ממשיכים את דרכו. פיני היה עוזר בסתר, והיה עושה זאת מכל הלב".

מכר של המשפחה סיפר על טוב ליבו "לפני 15 שנה, היה מקרה של אישה מזכרון יעקב שהזמינה המצבה מאוד מפוארת" הוא הוסיף "פיני בנה אותה, ואחרי 30 יום הוא פנה לקבלת תשלום, כפי שנהוג. האישה אמרה שאין לה כסף לשלם, ושהיא רצתה מצבה מפוארת לבעלה. אחרי שהוא הבין את מצבה, הוא אמר לה תני לי ח"י שקלים".

על העזרה והנתינה של גניש, מעיד גם תושב העיר. "אמי נפטרה לפני 10 שנים, בשנה שהייתה לי מאוד קשה מבחינה כלכלית, לא היה לי מה לאכול וגרתי בהוסטל. רציתי לעשות לה מצבה, אבל לא היה לי מאיפה לשלם. פיני הכין לה מצבה ולא גבה ממני שקל אחד. אני לעולם לא אשכח את זה. אחרי הרבה שנים, התייצבתי ופניתי אליו לשלם על המצבה בתשלומים, הוא סרב ואמר לי לשקם את חיי. הוא היה אדם יקר מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יעל יפרח.

    מחלה נוראית קרוייצפלד. אין תרופה אין כמעט מחקרים מתקדמים. ככה איבדתי אחות. יהי זיכרו ברוך. שלא תדעו עוד צער.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אחותי היקרה נפטרה מהמחלה הארורה הזאת לפני חצי שנה. תנצב"ה

  3. אדי פנטל

    הייתי קרוב לפיני מימי הבאולינג זה היה התקופה היפה שלי עם פיני אהבתי אותו היה כיף להיות איתו גבר גבר כאב לי שפיני ניפטר מישתתף בצער המישפחה

  4. יהודה

    פיני איש יקר שנתן לכל אדם להרגיש בטוח במחיצתו גם וכאשר האדם היה מיסכן תיהיה נישמתו בגן עדן אבידה גדולה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכרתי את פיני הוא עשה מצבה לאבא שלי
    בן אדם נחמד וטוב לב
    יהי זכרו ברוך.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות