משפחה שכולה בבת ים נגד הרב הראשי: לא נגיע לטקסים שבהם יופיע

לטענת מספר משפחות הרב סירב לשאת תפילה למען החיילים והמדינה. הרב בתגובה: "צר לי שפוליטיקאים מנסים להשתמש בחיילים הקדושים לטובת פוליטיקה"

פורסם בתאריך: 6.5.19 12:49

מספר משפחות מבת ים, בהן משפחה שכולה, יוצאות נגד הרב הראשי בעיר, הרב אליהו בר שלום, בטענה שסרב לערוך תפילה לשלום מדינת ישראל בבית הכנסת. במכתב חריף ששלחו מספר תושבים לראש העירייה, צביקה ברוט, הן הודיעו כי לא ייקחו חלק בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שבהם ישתתף הרב בר שלום.



כיממה לפני פתיחת אירועי יום הזיכרון, פנו המשפחות לברוט, במכתב שבו גינו את התנהלותו של הרב הראשי לבת ים, אליהו בר שלום, כשהם טוענים כי הרב סרב לערוך תפילה למען מדינת ישראל בשבת האחרונה, שצוינה במקומות רבים כ"שבת תקומה".

מדובר בתפילה שהנהיגו בבתי הכנסת בשנים האחרונות תנועות היהדות הליברליות, על מנת לציין את השבת שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ליום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות. "שבת תקומה" מכונה גם כ"שבת העצמאות", שבמהלכה עורכים בערב שבת תפילה ובה נקראים פרקי התפילה, המשקפים את פסיפס הגלויות בישראל, יחד עם תפילה לשלום המדינה.

במכתבן החריף של המשפחה השכולה עזרא, והמשפחות שאשו ושעיו, הם ציינו כי "אנו, תושבים ותושבות בני בת ים, מבקשים להביא את מחאתנו על התנהלות לא ראויה של הרב בר שלום בשבת העצמאות, שבה סרב לקרוא את התפילה לשלום מדינת ישראל. דבר זה מהווה עבורנו פגיעה קשה בערכים שעליהם גדלנו".

בנוסף, ציינו במכתב כי "לסרב להתפלל לשלום המדינה זה דבר לא ראוי למי שמועסק על ידיה". עוד טענו המשפחות כי "גם בדברי תורה שנשא הרב הוא לא הזכיר, ולו במילה, את גבורתם של חיילי צה"ל שהקריבו את חייהם למען המדינה".

בסיום המכתב הודיעו כותבי המכתב כי "אנו שוקלים שלא להגיע לטקסים שהעירייה יוזמת, ובהם הרב ישתתף כנציג העיר. אנו מבקשים לציין שהיחיד ששמר על כבודם של חיילי צה"ל וברך את מדינת ישראל בגאון היה אורי בוסקילה".

מנגד, הרב בר שלום, מציג גרסה שונה לחלוטין. "בשבת האחרונה קם אדם וניסה לשנות את המנהג. הוא ביקש שאגיד את התפילות לפני הוצאת ספרי התורה, השבתי לו שיש לנו מנהג שנמשך 50 שנה: לומר את כל התפילות כאשר ספר התורה יוצא ומונח על התיבה. וכך נהגתי".

עוד הוסיף הרב כי "להגיד שאני נגד חיילי צה"ל זה ממש שקר. הרי אני מארח בבייתי חיילים כמעט בכל ערב שבת. אני מגיע לעיתים תכופות לבסיסים למסור לחיילים שיעורים, ורק אתמול שלחתי רכב מלא בדברי מתיקה לבסיס צה"ל בדרום. צר לי שפוליטיקאים מנסים להשתמש בחיילים הקדושים לטובת פוליטיקה. הם שכחו שאנחנו מחבקים את החיילים בכל השנה".

"מאז שאני זוכר את עצמי, אבא שלי שהיה הרב הראשי לבת ים היה אומר בכל שבת במהלך השנה את תפילת 'מי שברך' לחיילי צה"ל, בכל יום הזכרון 'השכבה' לחללי צה"ל, ובכל יום השואה את תפילת 'יזכור'. כך גם אני ממשיך, בכל שבת ושבת לברך את חיילי צה"ל בזמן קריאת התורה כאשר ספר התורה מונח על התיבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בתיאמי

    אורי בוסקמלה אתה אדם שפל שכמוך שמנסה לחרחר ריב ומדון בבית כנסת מול ספר תורה פתוח תתבייש לך היתי שם ואורי בוסקילה ממש עשה ממש חילול ה

  2. יצחק כהן

    זה לא חדש שבבתי כנסיות של החרדים נמנעים מתפילות לשלום חיילי צה"ל והמדינה . הפרזיטים האלה יודעים רק לקבל כספים ולא לתת כלום מעצמם . גועל נפש

  3. ליאל

    כל היום מחפשים איך ללכלך רבנים הרב בר שלום נשמה טובה ועושה המון למען חיילי צבא ההגנה לישראל

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שלא רוצה להגיע שישב בבית יום הזכרון הוא כללי שבו המדינה מתייחדת עם בניה שנפלו למשפחות השכולות יש יום הפטירה זה לא משהו חובה להגיע אליו והמנהג הנכון היה לברך את הקהל ואת חיילים בזמן שהספר על התיבה הרב צודק ויישר כח לרב על אירוח חיילים בשבת, זאת הזדמנות לכלה שפחות השכולות לארח ולאמץ חיילים בודדים זה יכול למלא את החסר

  5. דויד. ד

    כנראה שאירעה תקלה בין ההורים לרב בר שלום,ראוי לתקן המחלוקת ולהיכנס מפוייסים ומאוחדים ליום הקדוש ..

  6. הרב יוסף בגימוף

    הרב אליהו בר שלום משכמו ומעלה. אל תדברו נגדו אדםישר והגון ואהוב על כולם.

  7. נטלי

    נראה כמו מתקפה יזומה על הרב.. אני מתפללת שנים בבית הכנסת של הרב בר שלום קשה לי להאמין שהרב יזלזל בכבוד חיילי צהל הי"ד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות