יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בבת ים: כל האירועים והטקסים

568 חללים איבדה העיר בת ים לאורך השנים. החל מהערב יתייחדו תושבי העיר עם זכרם בשורה של טקסים ואירועים. לקראת העצרת המרכזית: שינויים בהסדרי התנועה

פורסם בתאריך: 7.5.19 16:56

בת ים מתייחדת עם זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה: אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והנופלים בפעולות האיבה ייפתחו הערב (שלישי), בשעה 20:00, בעצרת הזיכרון המרכזית. עשרות שוטרים, מתנדבים וסדרנים יאבטחו את הטקסים בתוך המתחמים ומחוצה להם במטרה לשמור על שלום הציבור, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה באופן מיטבי.



568 חללים מהעיר בת ים נפלו לאורך השנים במהלך שירותם הצבאי. העצרת המרכזית תתקיים היום,  בשעה 20:00, בגן הניצחון ע"ש רבין ברחוב האתרוג פינת הרימון. האירוע יתקיים במעמד ראש העירייה צביקה ברוט, חברי מועצת העיר, הזמר דני רובס, משפחות שכולות, תושבי העיר, בני נוער רבים, להקת "קול הים", מקהלת "רננים" ואורחים נוספים. העצרת תלווה בהנגשה מלאה ותתורגם לשפת הסימנים בנוסף לתמלול שיוקרן על מסך, הדלקת לפיד הזיכרון, הנחת זרים והקראת שמות הנופלים בעיר. בין הזרים שיונחו, יהיה זה של סמל יוחנן חרותי סטמפלר ז"ל, מראשוני הנופלים בעיר, שנפל בקרב על קיבוץ מנרה ב-1948. הנחת הזר תתבצע על ידי יו"ר סניף "יד לבנים" בעיר, אדיר בן משה, יחד עם אחיינו של הדוד החלל, יחיאל זקס.

לאחר העצרת, בשעה 22:00, יתקיים ערב שירה בהיכל התרבות לזכר הנופלים, בו ישתתפו זמרים מקומיים, חניכי תנועות נוער וחברי להקות ייצוגיות שונות. בנוסף, אברכי הישיבות בעיר יילמדו משניות לעילוי נשמת חללי העיר.

 

אירועים נוספים כבר התקיימו במהלך שבוע השכול, כאשר ביום ראשון נערך ערב התייחדות בסימן "כל הפנים והשמות כולם. כל השירים שהם לקחו איתם". האירוע התקיים בבית יד לבנים ויועד למשפחות השכולות והשתתפו בו ראש העירייה, צביקה ברוט, סגני ראש העירייה וחברי המועצה, רבני העיר ובני המשפחות השכולות.

בתום הטקס, האח השכול אברהם כהן סיפר את סיפור גבורתו של אחיו אלי כהן הי"ד, "האיש שלנו בדמשק". כל זאת, לצד השמועות אשר הוכחשו בנוגע להחזרת גופתו לישראל.

משטרת ישראל מפרסמת שינויים בהסדרי התנועה ומדגישה כי החל מהשעה 18:00 תחסם צומת הרחובות כינרת פינת האתרוג לכניסת כלי רכב.

בנוסף, מדגישים במשטרה כי לא תאושר הכנסת כלי נשק וכל כלי אחר שעלול לפגוע באחרים וקורקינטים ואופניים חשמליים וכן סוללות לאופניים חשמליים. כמו כן, לא תאושר הכנסת בעלי חיים למעט כלבי נחיה וכן נאסר על הטסת רחפנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות