לא רק ביום השואה: הבת-ימים שמלווים את הניצולים כל השנה

המאמן האישי שמשפץ את הבתים, התלמידים שמחזרים את חווית הלימודים ובני הנוער שנפגשים לימי כיף משותפים. יש מי שלא מחכה ליום השואה כדי לתמוך באלה שניצלו מהזוועות

פורסם בתאריך: 2.5.19 17:20

מדי שנה נשמעת ביקורת על כך שבמהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מקבלים ניצולי השואה תשומת לב והכרה, ואילו במהלך השנה נזנחים, עלתה לא פעם, אולם ישנם מספר גופים ואנשים אשר פועלים בכל ימות השנה לרווחתם של ניצולי השואה.



דרך קבוצת "אחריי", המכינה צעירים בבת ים לשירותם בצה"ל, מגיעים חניכים אחת לשבוע להתנדב למען ניצולי השואה. החניך טל בן מוחה, בן 18, מספר: "אנחנו מתנדבים פעם בשבוע בבית קפה ברחוב הרצל בעיר, הפועל למען ניצולי השואה. כשאנחנו מגיעים אנחנו נפגשים עם הניצולים, שותים יחד קפה ומשוחחים".

אחד הרגעים המרגשים במפגש עם הניצולים היה כשבן מוחה סיפר להם על המסע לפולין שאליו יצא. "מאוד מאוד התרגשו מהמסע לפולין ורצו לשמוע עליו", הוא מספר, "אז העברנו להם הרצאה בנושא".

"אני ממש מאוהב במקום הזה, למרות העומס בלימודים אני תמיד מגיע. זה בית קפה קסום. הם גם מאוד אוהבים אותנו ונותנים לנו המון אהבה. אני יודע שכשאתגייס יהיה לי פחות זמן, אבל אני אגיע לבקר", הוא מוסיף.

מתנדב נוסף שמלווה את ניצולי השואה בבת ים הוא אדיר לחיאני, קואצ'ר ומאמן אישי בן 30. לחיאני שמתנדב למען יתומים, קשישים וניצולי שואה, החל באחרונה לפעול כדי  לשיפוץ שלוש דירות של ניצולי שואה חסרי אמצעים.

בדף הפייסבוק שלו שיתף לחיאני: "החלטתי לעזור במה שאני יכול לניצולי השואה שחיים בקהילה שלנו.יש כמה משימות קטנות, בבתים שבהם מתגוררים ניצולי שואה, אך הדבר מצריך עזרה של אנשי מקצוע".

לחיאני הוסיף כי התנדב לשפץ שלושה בתים, שבהם נדרשת עבודת גזם ואיטום. במהרה צבר הפוסט תעופה, והוא קיבל עשרות תגובות ומתנדברים שהציעו את עזרתם, החל מעבודות גבס ועד לבתקנת מיזוג. השיפוצים יחלו בימים הקרובים.

גם תלמידי בית הספר היסודי "הרצל" פועלים כל השנה למען ניצולי השואה בעיר. לא מעט ניצולים לא זכו ללמוד בבית הספר, ולאחר שכמה מהם הביעו רצון ללמוד אנגלית ומתמטיקה, אחת לשבוע הם מגיעים ללימודים בבית הספר. את תוכנית הלימודים שבה יושבים יחד הניצולים ותלמידי בית הספר יזמה רכזת מקצוע השואה בבית הספר, שלומית מצליח.

מצליח עצמה מקפידה להשתמש בביטוי שורדי שואה ולא ניצולי שואה, ומסבירה: "רק מעטים נשארו בחיים בזכות ההצלה שהגיעה בסוף, אולם שאר האנשים שנשארו בחיים עשו זאת בזכות הישרדותם. הם הצליחו לשרוד והם רואים עצמם כשורדים ולא כניצולים".

בנוסף, בבית הספר ישנם פרויקטים משותפים נוספים, שמסגרתם נפגשים התלמידים והניצולים, חוגגים ביחד חגים וימי הולדת.

כמו כן, עמותה נוספת וחשובה היא העמותה להתנדבות לניצולי שואה – 'עזרא מכל הלב' אשר פועלת בכל מהלך השנה לרווחת ניצולי השואה והקשישים בעיר, שהוקם על מנת לתת עזרה ראשונה לניצולי שואה ולקשישים בכל הארץ, החל מעזרה בכתף חמה, הפגת בדידות, עזרה בקניות, תיקון תקלות בביתם. העמותה הוקמה ע"י עזרא בשנת 2013 יחד עם מספר מתנדבים בבת ים ופועל בכל ימות השנה בכל רחבי הארץ בפעילויות שונות ומגוונות.

מקום נוסף שמלווה ניצולים הוא "מועדון יום לקשישי" ברחוב קרן היסוד בעיר. במועדון חברים מספר ניצולי שואה, והוא מארח במהלך השנה את תלמידי תיכון "רמות". במהלך כל השנה תלמידי התיכון, הקשישים וניצולים, עושים יחד פעילויות משותפות כמו ימי ספורט וימי גיבוש. גם את החגים הם עושים יחד. החיבור בין התלמידים לקשישים ולניצולי השואה יצר קשרים ושיתופי פעולה רב דוריים, כשבאופן קבוע מידי שנה מגיעים ניצולי השואה ממרכז היום לתיכון כשותפים פעילים בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות