צילום: Stavchansky Yakov / shutterstock.com

סגן ראש עיריית בת ים בפנייה לרון חולדאי: "טפל במטרד רעש המואזין"

אורי בוסקילה מבקש מראש עיריית תל-אביב יפו לטפל בעוצמת קריאות המואזין, שמגיעות מיפו השכנה

פורסם בתאריך: 29.4.19 14:55

סגן ראש עיריית בת ים, אורי בוסקילה, פנה לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בבקשה שינמיך את עוצמת הרמקולים במסגדים ביפו הגובלת בבת ים. זאת, בטענה שקריאות המואזין מטרידות את תושבי העיר.



בוסקילה ותושבים מבת ים טוענים כי באחרונה החלו לשמוע את בקיאות המואזין גם בבת ים, בפרט בקרבת רחוב "הגבול", שמפריד בין העיר לבין יפו השכנה. עוד הם טוענים כי קולות המואזין התגברו בפרט במהלך הפסח. בעקבות התלונות, פנה אתמול (ראשון) בוסקילה במכתב לחולדאי, שבו ציין כי "אנו מכבדים כל דת וכל עדה במדינת ישראל על מנהגיה והמורשת שלה. כל זה כאשר הדבר אינו מפריע או מהווה מטרד או מפגע שפוגע בתושבים ואזרחים". העתקים מהמכתב נשלחו ליועצת המשפטית בעיריית בת ים, חנה כהן ולראש העירייה, צביקה ברוט.

בפנייתו לחולדאי ציין בוסקילה כי לאחרונה סובלים תושבי בת ים מקריאות המואזין בשעות היום והלילה, והוסיף: "קריאות המואזין נשמעות בכל רחבי העיר בת ים, בקצה הצפוני הדרומי והמזרחי, ומהוות מפגע של ממש לתושבים. אינני מבין מדוע תושבי בת ים צריכים לשמוע את קריאות המואזין? מדוע אי אפשר לעשות את הפולחן הדתי מבלי להפריע לתושבי עיר אחרת?".

לסיום ביקש בוסקילה מחולדאי: "נא הכנס לעובי העניין ותסיר מאתנו את המטרד הבלתי נסבל אשר מהווה מפגע לתושבי העיר בת ים. אני מבקש להפנות אותך לתקנות למניעת מפגעים מניעת רעש תשנ"ג 1992 סעיף 3 וסעיף 15, המדברים על רעש באמצעות מכשירי קול ורעש שנשמע באזור מגורים".

רוני טל, תושב בת ים המתגורר ברחוב דקר בעיר, הנמצא במרחק של יותר מקילומטר מהעיר יפו, הוסיף: "אני גר במרכז העיר וכל החג שמעתי קריאות מהמסגדים. זה דבר חדש ומטריד. אין לי בעיה עם תפילות של דתות אחרות, במשך שנים תושבי בת ים חיו בשכנות עם ערביי יפו בדו קיום ואין סיבה שזה לא ימשיך כך".

מעירית תל אביב-יפו נמסר: "ככלל, תלונות רעש מטופלות על ידי משטרת ישראל כולל תלונות רעשי מסגדים.
לעיתים רעש חזק לא נובע מהגברת ווליום , אלא מכיווני רוחות הנושא הועבר לטיפול משטרת יפו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. זוועה

    לא התחילו! תבדקו מול המוקד פה לךומול המוקד של תל אביב. רק ממני יש לפחות שלוש תלונות בעל רשות!
    הווליום פשוט בלתי נסבל!

  2. בתיאמי

    בא נראה אם יטפלו בנושא …..
    שהיה בערב שבת שירים המבשרים את בואה של שבת המלכה מיד כולם קמו וצעקו שזה מיתרד שאי אפשר לחיות איתו .ושיש מואזין ב9 בלילה ומעיר לי תילדים מידי יום ביומו זה לא מפריע לאף אחד מעננניייייןןןן

  3. שושקה

    אכן מיטרד! באמצע הלילה, לפנות בוקר שומעים בבת-ים את המואזין !! לא די לנו ברעשים סביבתיים אחרים? רק זה חסר לנו! שישמיען לעצמם בשקט ומבלי להפריע לאחרים ובטח לא בשעות השינה!

  4. תושב בת ים

    כל הכבוד חשבתי שאני מדמיין שהתחלתי לשמוע את זה בספח(גם באיזור יוספטל)

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אורי בוסקילה תטפל בעיר בת ים
    ובקרוב תתאחד עם ת"א יפו
    ונתפטר מחבורת הליצנים שיושבים
    בעיריית בת ים ונברך ברוך שפטרנו מכם

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ממש לא דבר חדש זה רק הולך ומתגבר הרעש כל יום נייאה יותר ויותר חזק הם עושים את זה בכוונה תחילה ונמאס כבר מאוזלת הייד של המשטרה והרשויות נגד המגזר הערבי חייב להשים לזה סוף או שכל בית כנסת תוצאי רמקול ותקרא לאנשים להתפלל שחרית מנחה וערבית ולבאו לתהילים ואז ניראה איך המשטרה והרשויות התיחסו לזה אם באוזלת יד או ביד קשה די ממש די נמאס לחיות ככה מרגיש שאני גר באום אל פחם בכפר קאסם בעזה כבר התבלבל לי מהרעש של המסגדים ובסך הכל ביקשתי לגור בבת ים חולון אזור ראשון תל אביב לא בעזה דיייייייייייייייייייייי זה זעקת התושבים הגיעו מים עד געול נפש ואני מכבד כל אדם בדרכו אבל בלי שהוא פוגע בדרכו של חברו/ בן דודו

  7. ירון פישר

    תמיד שמעתי את קול המואזין בשעה 5:30 בבוקר.
    במהלך הפסח שמעתי היטב את הקריאה בשדרות העצמאות בטיילת בשעות הערב.
    זהו אכן מפגע, היות ובמסגדים משמיעים בכוונה בעוצמה רבה ביותר אך ורק כדי להפריע.
    למה היהודים והנוצרים לא מרעישים?
    זוהי הפרעה מכוונת ולא פחות מזה.
    בואו נודה שלא כל המוסלמים הולכים שלוש פעמים ביום להתפלל.
    מצב זה נמשך שנים רבות ואף לא אחת מממשלותינו שמה לזה סוף.
    לכן – למרות כל החידושים וההמצאות אנחנו עדיין חיים במדינה כמעט מוסלמית !

  8. דינה

    זה באמת זוועה ! מאוד מפריע בוקר ולילה הם ממש מגזימים זה גבוהה חד וברור . אנחנו במרכז העיר בבלפור ושומעים את זה כאילו אנחנו בלב יפו למרות רעש האוטובוסים … למה הילדים שלנו צריכים לגדול ככה ? כי פתאום החליטו להגביר ?????? נכון תמיד חיינו בשכינות אך מעולם לא היה ככה אני ילידת העיר 40 שנה גרתי בגבול יפו ולא היה ככה חזק ! העיקר הארנונה כאילו ברמת אביב .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות