צילום: אביחי חיים
צילום: אביחי חיים

"יהיה כאן טירוף": איך ישפיעו על בת ים עבודות הרכבת ביפו?

תתכוננו ליותר פקקים ועומסי תנועה: החל מהחודש הבא תיסגר התנועה בשדרות ירושלים ועד רחוב סלמה, למשך שלוש שנים

פורסם בתאריך: 23.4.19 15:36

עבודות הרכבת הקלה שיתחילו ביפו ב-23 במאי, צפויות להגדיל משמעותית את מצב הפקקים ועומסי התנועה. בת ים, שכבר כעת סובלת מעומסים כבדים בעקבות העבודות בעיר: עם תחילת העבודות ביפו, תיסגר התנועה בשדרות ירושלים עד רחוב סלמה משני הכיוונים למשך שלוש שנים.

בעקבות חסימת שדרות ירושלים, תתקיים בשבוע הבא (שלישי) בשעה 18:00 הפגנה של תושבי יפו, בהם לא מעט בעלי עסקים, שקוראים למנוע את העבודות במתכונתן הנוכחית. המתנגדים טוענים כי "התחבורה הציבורית תהפוך לקטסטרופה והאוטובוסים יעמדו בפקקים כל היום. צירי התנועה הסמוכים יושפעו מהעומס". עוד טוענים המתנגדים כי העסקים שבשדרה ובשוק הפשפשים יקרסו, וכי גם בבתי הספר באזור, במכללה האקדמית, בסניף הביטוח הלאומי וסניפי קופ"ח יסבלו ממצוקת נגישות וחניה קשה.



גם לתושבי בת ים יש סיבה לדאגה. דורון סופר, תושב בת ים שעובד במשרד ממשלתי בתל אביב, אומר: "אני גר ברמת הנשיא וכיום הדרך לתל אביב ארוכה ונמשכת בערך כשעה. אם יסגרו את שדרות ירושלים לתחבורה ציבורית זו תהיה בעיה גדולה עבורי ועבור תושבים רבים עובדים בתל אביב. אני יוצא בכל יום בשעה שש בבוקר, נראה לי שעכשיו אצטרך לצאת עוד שעה קודם ולהתפלל שאגיע בזמן. אנחנו אמנם מתגוררים בבת ים, אבל מרביתנו מתפרנסים מחוץ לעיר".

תושבת נוספת המביעה דאגה היא הדר כהן,שעובדת באזור שדרות ירושלים. "זה יהיה מטורף", היא אומרת, "יש לי ילדים קטנים שאני צריכה לפזר בבוקר בגנים בבת ים וילד עם צרכים מיוחדים שצריך להמתין לו בבית. העבודות יגרמו לי לאחר לעבודה או שאאלץ לצאת מוקדם יותר ואז מי ישלם לי על כך שאפסיד שעות עבודה?".

יוסי כהן, שעובד כנהג שליחויות בת אביב, מוסיף: "אנשים לא מבינים למה זה יכול להוביל. איילון יהיה מפוצץ עוד יותר ממה שהוא כיום, הרחובות ביפו יהיו חסומים ופקוקים וזה ישפיע על כל האזור כולו. הנהגים יהיו יותר עצבניים ואל תתפלאו אם בעקבות כך יהיו גם יותר מקרי אלימות בכבישים. אני מודאג מאוד לקראת המהלך הזה וחייבים לעצור את זה".

מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב, מסר: "פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה הוא פרויקט משמעותי מאוד לקידום תחבורה ציבורית בגוש דן, והיה אמור להסתיים לפני שנים רבות על פי התכנון המקורי. נת"ע התחייבו בפני התושבים שבזמן העבודות שדרות ירושלים יהיו פתוחים לתנועת אוטובוסים, וברגע האחרון ההחלטה הזו השתנתה באופן שעלול לפגוע במשתמשי התחבורה הציבורית. תושבי יפו ובת ים עלולים להיפגע באופן משמעותי בשל התוכניות להסטת קווי האוטובוס משדרות ירושלים לדרך שלבים במהלך העבודות".

"אנו דורשים לבחון מחדש את ההחלטה לסגור באופן מלא את שדרות ירושלים, וכן להיערך לפתרונות תחבורה ציבורית משמעותיים", הוסיף יעקב.

מחברת נת"ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה, נמסר: "שדרות ירושלים ביפו ייסגרו בחודש הבא לתנועת כלי רכב לטובת הקמת מסילות הקו האדום ושיפוץ כולל של הרחוב. התחבורה הציבורית תוסט לנתיבי העדפה בצירים חוצים ומקבילים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות