יקיר העיר בת ים: יצחק טורק שכבר עשרות שנים מסייע לנזקקים

"מה שהוליך אותי תמיד בחיי זה המשפט 'איש לא יישאר רעב'. אסור שזה ייקרה בחברה שלנו", אומר יצחק טורק, איש ציבור שגם בגיל 82 לא מפסיק לעזור ולסייע. ראש העירייה, אמר בעקבות הבחירה: "הוא משמש מופת ודוגמה לכולנו"

פורסם בתאריך: 22.4.19 14:27

"מעולם לא חיפשתי הוקרה או תודה על פעילותי. עשיתי הכל למען הזולת והנזקק עם רצון טוב, אהבה גדולה לכל יהודי באשר הוא ולא על מנת לקבל פרס או תואר". כך אומר יצחק טורק, בן ה-82, לאחר שהתבשר על כך שיקבל את אות יקיר העיר בת ים.



טורק, נציג הציבור הדתי במועצה הדתית, מועצת והנהלת העיר, שימש שנים רבות כאיש ציבור בולט בבת ים. הוא שימש כיו"ר המועצה הדתית בעיר במשך 20 שנה, ובמשך שמונה שנים שימש כחבר מועצה וסגן ראש העירייה מטעם סיעת המפד"ל, שהייתה שותפה לקואליציה של ראשי עירייה, כמו אהוד קינמון ויהושע שגיא והיה שותפו הפוליטי של ממלא מקום ראש העירייה המיתולוגי ניסים ארזי. אבל טורק בלט בעיקר בזכות פעילותו במסגרת תיק הרווחה והסיוע לנזקקים.

במסגרת פעילותו הציבורית, סייע טורק לרבים מתושבי העיר והוכר כאיש נעים הליכות, חביב, קשוב ומי שדלתו פתוחה תמיד בפני כל פונה. "אני לא מחפש תואר או הערכה", הוא אומר בשיחה עם "השקמה בת ים", "מאז ומתמיד התרכזתי בסיוע לזולת, לנזקק, לכל מי שמתקשה בחייו וכלכלתו. דלתי הייתה ועודנה פתוחה בפני כל איש. עד היום, גם בגילי המופלג וכאשר אני לא נושא בשום תפקיד ציבורי, רבים מגיעים ופונים לבקש עזרה. אני נענה לכל אחד, מטפל, מסייע כי זו דרכי".

"למרבה הצער, יש בבת ים לא מעט אנשים שגורלם לא שפר עליהם, נזקקים שחייבים לקבל סיוע. חובה לסייע להם ולא להותיר אותם לגורלם וזה מה שעשיתי עשרות שנים", הוא מוסיף.

ועכשיו, אתה זוכה להוקרה הראויה. 

"התואר מכובד מאוד ומרגש אותי. האמת היא שמעולם לא חיפשתי את זה ואני לא זקוק להוקרה או הערכה. לוחצים עליי ואני אשמח לקבל את ההוקרה הזו אבל תמיד חשוב לי להדגיש שכל עשייתי למען הזולת באה מכל הלב כי זו דרכי בחיים".

"מה שהוליך אותי תמיד בחיי זה המשפט 'איש לא יישאר רעב'. אסור שזה ייקרה בחברה שלנו. הקמתי כבר בשנת 1985 את עמותת 'תוחלת הקשיש' בעיר יחד עם ראש העיר המנוח, אהוד קינמון. זה היה מבחינתי מפעל חיים של ממש", ממשיך טורק, "העמותה פועלת לאורך עשרות שנים בלי סיוע עירוני, אלא על בסיס תרומות של אנשים טובים עם לב רחב וכיס פתוח. מצער אמנם לראות שיש נזקקים, אבל משמח מאוד ומרחיב את הלב לראות עד כמה מי שיש להם – קשובים, פתוחים ונותנים מעצמם ומשלהם".

בעקבות הבחירה בטורק כיקיר העיר, אמר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "התרגשתי במיוחד מהבחירה ביצחק טורק כיקיר העיר לשנת 2019. יצחק טורק הוא מעמודי התווך של העיר, איש ציבור בכל רמ״ח איבריו, שמשמש מגדלור של עשייה לכל אישי הציבור באשר הם. גם היום ממרום גילו הוא ממשיך להוביל עשיה של פעילות למען נזקקים ונצרכים ומציב תמיד את טובת הציבור לפני טובתו האישית. הוא משמש מופת ודוגמה לכולנו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות