צילום: Inna Reznik / shutterstock.com

רגע לפני החג: איפה ומתי יתקיימו ביעור חמץ והגעלת כלים בבת ים

מחר (שישי), בשעות הבוקר, יפעלו מספר מוקדים בעיר לביעור חמץ ולהכשרת הכלים. הרב גיא אלקנה לוטינגר מסביר כיצד יש להיערך לקראת החג

פורסם בתאריך: 18.4.19 13:46

גם השנה תפעיל עיריית בת ים בשיתוף המועצה הדתית מספר מוקדים של הבערת חמץ ללא עלות לתושבי בת ים, לקראת ליל הסדר מחר (שישי).

בבת ים יוקמו מיכליות לביעור חמץ, שיפעלו בין השעות 07:00 – 10:00 בבוקר, בנקודות הבאות: מועצה דתית – פנקס 2, קריית באבוב, האדמור מבאבוב רחבה מרכזית – רחוב אנה פרנק 16, בית ספר "אורות התורה" – מוהליבר 21, בית הכנסת "נצל שמואל" – רחוב הגבול 28, בית הכנסת "אוהל אברהם" – הצנחנים 9, "תהילת משה" – הפלמ"ח 17, בית ספר תחכמוני – סוקולוב 19, בית ספר "הראל" – סמטת החרמון 4.

לצד המידע על נקודות שריפת החמץ, הדגישה עיריית בת ים כי "ציבור התושבים מתבקשים להימנע משריפת פלסטיק וניילון ולשמור על הסביבה".



הרב גיא אלקנה לוטינגר ראש בית ההוראה "שואל ומשיב", מסביר ביעור חמץ ומתי יש לעשותו "ישתדל לגמור את החמץ, אבל אם בכל זאת נשארו שאריות של מוצרי חמץ כמו פיתה או כמה פרוסות לחם, צריך האדם להגיע לביעור חמץ בבוקר הסדר באחת מהנקודות בעיר. מוצרי חמץ שנשארו בבית והם סגורים אינם צריכים להיזרק או להישרף, וניתן לאחסנם באיזור אחד המוגדר כאיזור חמץ על ידי פתק".

מה עושה מי שלא הספיק להגיע לביעור חמץ?

"אם אין אפשרות אדם לשרוף את החמץ, הוא יכול לבער אותו בצורה אחרת כמו לקחת שקית לשפוך לתוך חומר שפוסל חמץ כמו אקונומיקה יחד עם החמץ, ולזרוק. למעשה, כל חומר שאינו ראוי למאכל כלב או חתול יכול לפסול את החמץ, גם חומרים כמו לק או אציטון".

מדוע ומתי מתקיימת מכירת החמץ?

"על פי ההלכה, מוצרי החמץ לא יהיו שייכים ליהודים. ולכן כל מי שאיפסן בביתו מוצרי חמץ סגורים, יודיע על קיומם לרב אחד מבתי הכנסת בעיר. כלל הרבנים בעיר מאגדים את הכתובות שנמסרו להם, ופונים לעירייה שתמכור לגוי את החמץ. לכל עירייה יש גוי שקונה את החמץ".

איך מכשירים כלים לפסח, והאם ניתן לעשות זאת באופן עצמאי?

"בין שלל הכלים בהם אנו משתמשים בכל ימות השנה, ישנם סירים ומחבטות אשר נעשה בהם שימוש במוצרי חמץ, ועל מנת להכשיר אותם לפסח יש לטבול אותם במים רותחים. יש כלל בהלכה: כבולעו כך פולטו – כשם שסיר בלע ברותחים, כך הוא יפלוט ברותחים".

"בהחלט ניתן להכשיר את הכלים בבית בטבילה במים רותחים, אך יש בעיה כשמדובר בסירים או כלים גדולים משום שלאדם הפרטי בבית אין כלי גדול כל כך ולכן אפשר להגיע למקומות ציבוריים", מציין הרב לוטינגר ומוסיף: "חשוב שיהיו מקום אנשים שיוכלו לעזור בתהליך ההכשרה, לא כל כלי אפשר להגעיל לדוגמה כלים שבורים או סדוקים ועוד".

הטבלת הכלים תתבצע בבית כנסת "אורות התורה", ו"קרית באבוב" מחר (שישי) עד השעה 10:00 בבוקר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות