אם לחמישה, לקוית ראייה, דואגת לנזקקים: "אתן גם את סל המזון שלי"

אורלי כהן, שמתקיימת מקבצת נכות ועבודה במפעל ללקויי ראייה בעיר, מודאגת ממצב התרומות: "השנה יש יותר פונים ופחות תורמים"

פורסם בתאריך: 17.4.19 15:56

אורלי כהן, בת 52, לא נותנת ללקות הראייה לעצור אותה. כהן, בת 52 מבת ים, נשואה ואם לחמישה ילדים, שנולדה עיוורת, מארגנת סלי מזון ועוזרת לעשרות נזקקים בעיר. כבר  15 שנים שכהן פועלת למען עיוורים במצבה וקשישים בעיר, ומארגנת את סלי המזון בתקופות החגים.



בגיל חמש עברה כהן מספר ניתוחים שצליחו להשיב לה את הראייה בצורה חלקית מאוד בעין אחת. כיום היא מוגדרת כלקוית ראייה. היא מתקיימת מקצבת הנכות ומעבודה במפעל ללקויי ראייה בעיר. "זה המפעל תעסוקתי בו מרוויחים עשרה שקלים לשעה, והוא הוקם כדי לתת ללקויי הראייה מסגרת חברתית וסיבה לצאת מהשגרה ומהבית אליו", היא אומרת.

"החלטתי להתנדב ולנסות לסייע למי שאפשר דווקא בגלל מצבי. זה מספק אותי למרות הקושי הפיזי שלי", מוסיפה כהן, "החלום שלי זה לפתוח גמ"ח שבו יהיה לי מקום משלי כמו מחסן. הנתינה ממלאת אותי. אני לא מייחסת לבעיה שלי חשיבות, בעלי והילדים שלי עוזרים לי להוציא את התרומות לפועל".

אלא שהמשימה לא קלה. "בפסח השנה יש יותר נזקקים ופחות תורמים", אומרת כהן, "בכל שנה היינו מצליחים לעזור ל-64 משפחות, והשנה הכספים שנתרמו הספיקו רק ל-44 סלי מזון. אני עדיין מחכה לתרומות נוספות כדי להצליח לעזור לכולם".

כהן חושפת כי היא זקוקה לעזרה בעצמה, אך מודה על הזכות שניתנה לה. "אני בעצמי נזקקת, אני רואה את עצמי במצבם של אלו שאני עוזרת להם. לקחתי לעצמי ארגז אחד, אבל אם בסופו של דבר לא אצליח לגייס את סלי מזון למשפחות שברשימה, אני אתן את חבילת המזון שלי. אני שמחה שאני מצליחה לעזור ובטוחה שאני אסתדר", היא אומרת.

מי נמצא ברשימת התרומות ואיך את מגיעה אל הנזקקים?

"אמנם אין לי רשימות מהרווחה, אבל יש רשימות שגדלו עם השנים. התחלנו עם חמש משפחות שהגיעו מתוך המפעל לכבדי ראייה שבו אני עובדת אחרי שנחשפתי למצבם הקשה. במשך השנים הרשימה התרחבה מפה לאוזן".

חלק מהמשפחות הנזקקות הם חברים לעבודה של כהן. "הרבה אנשים מופתעים שאני עושה את זה במצבי, הם לא מובכים, אלא מזדהים", היא אומרת, "מאז שהייתי קטנה המשפחה שלי הייתה עוסקת בנתניה, ואני שמחה שהצלחתי להעברתי את זה גם לילדים שלי, לא משנה באיזה מצב אנחנו, כל עוד אנחנו יכולים לעזור אנחנו מסופקים".

לסיכום, פונה כהן לתושבי בת ים בבקשה לעזרה, רגע לפני החג: "פתחו את הלב ותרמו מוצרי מזון יבשים, שאיתם אוכל להרכיב סלי מזון למשפחות שנותרו. זה יהיה מאוד קשה להגיד לחלק מהאנשים שאין לנו איך לעזור להם השנה".

לתרומות של מוצרי מזון ניתן לפנות לאורלי כהן: 052-8229895

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת - שבע קבע גורל

    כל הכבוד, גם אני מקבלת קרטון עם מזון יבש ממקום עבודתי והעברתי למשפחה נזקקת בבת – ים. אני שכנה בבניין של אורלי ומי כמוני יודעת כמה מצבה קשה כלכלית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות