צילום: דובר צה"ל

הצעיר מבת ים ששאף תמיד למצוינות – נבחר למצטיין ראש אכ"א

לאליאור טאלעי, חייל בקבע, בן 26, בדרך לתואר אקדמי, מצטיין בשירותו הצבאי ומוכיח לכל מי שלא האמין בו שיש בו הרבה יותר

פורסם בתאריך: 17.4.19 11:18

אליאור טאלעי, בן 26 מבת ים, נבחר כמצטיין אכ"א בטקס שנערך ביום חמישי האחרון שבו ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, העניק אות הצטיינות ל-28 חיילים. לא מעט עבר טאלעי עד שהגיע לרגע הזה, וכיום מלבד שירותו הצבאי, הוא לומד במסלול מיוחד לתואר ראשון.



טאלעי חיכה לרגע הזה במשך זמן רב. הוא משרת כקצין הובלות, טיסות ודלק בדרגת רס"ל באגף כוח האדם בצה"ל. על התואר המכובד התמודדו מלבדו חיילים רבים, ומתוכם נבחרו בקפידה 300 בלבד אשר עברו כמה ועדות וסינונים עד לרגע הבחירה. החיילים שנבחרו נמדדו הן במקצועיותם והן בתרומתם לצבא.

"אני אחראי על ההובלות של כל פיקוד אכ"א שכולל 62 יחידות וכ-186 אלף חיילים, ועל תחום הדלק על 850 כלי הרכב שביחידות השונות. אני דואג להקצאות הדלק כדי שמשאיות ואוטובוסים למטרות אימונים, טיולים ומבצעים יוכלו לצאת כמתוכנן",מספר טאלעי על תפקידו המורכב, ומוסיף כי כחלק מתפקידו המורכב הוא מזמין אלפי טיסות בשנה. "כאחראי על מערך הטיסות של פיקוד אכ"א, אני דואג לחיילים שגרים באילת לטיסות. כל חייל שגר באילת זכאי לשש טיסות בחודש, ובסוף השנה יוצא לי לטפל בכ-3,000 טיסות".

יש לך זמן לישון?

"אני באמת משרת מהבוקר עד הלילה, כי אני תמיד זמין, אבל אני אוהב את זה".

 

צילום: דובר צה"ל

טאלעי מספר על ההתרגשות בבחירה בו כמצטיין, ועל הדרך שעשה מתלמיד שמערכת החינוך והמורות לא מאוד האמינו בו לחייל מצטיין ולסטודנט באוניברסיטה. "התרגשתי מאוד", הוא מתוודה, "תמיד קיוויתי להיות מצטיין. בתור ילד לא האמנתי בעצמי, ורק במהלך השירות שלי הבנתי שאם רוצים משהו אפשר להשיג אותו. בחיים לא חשבתי שאחתום קבע".

"קיבלתי ביטחון גדול והבנתי שאני באמת מצליח לעשות עבודה מצוינת", הוא אומר, "כילד הרגשתי שהמורות לא באמת האמינו בי. אבל המפקדים שלי בצבא דחפו אותי וגרמו לי להאמין שהכל אפשרי. היה לי קשה מאוד, אבל השקעתי כמה שאני יכול. למדתי בשבתות ובלילות. זו הדרך שלי להוכיח לכולם וגם לעצמי שגם אני יכול להצליח".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות