מבצע החלוקה של בת ים

לפני החג: חד הורית פנתה ללשכת ראש העירייה וביקשה מזון

כ-1,300 חבילות מזון חולקו בבת ים, במסגרת מבצע החלוקה הגדול במרכז. בכל זאת, אם לארבעה, נאלצה לפנות ללשכת ראש העירייה וביקשה אוכל לחג

פורסם בתאריך: 16.4.19 15:39

ארבעה ימים לפני לילה הסדר, אם חד הורית לארבעה ילדים, תושבת בת ים, לא הייתה בטוחה שיהיה לה ולילדים מזון בחג. בסופו של דבר היא פנתה ללשכת ראש העירייה, צביקה ברוט, וביקשה לקבל חבילת מזון.



לפני כשבוע יצאה עיריית בת ים למבצע ענק של חלוקת כ-1,300 חבילות מזון לנזקקים. במבצע החלוקה השתתפו עמותות חסד, בחרות היי-טק וחיילים. אלא שלתושבת העיר, אם חד הורית, הסובלת מנכות, לא הגיעה חבילת מזון. האישה, שמטופלת בשירותי הרווחה, וככול הנראה בעקבות טעות לא הגיעה אליה החלוקה, נותרה ארבעה ימים לפני החג, מבלי לדעת האם יהיה אוכל על השולחן הפסח.

"בשבוע שעבר השתחררתי מבית חולים, אחרי עשרה ימי אשפוז שבהם הזדקקתי למנות דם. גם אם יהיה לי קצת כסף, לא הייתי מסוגלת לצאת לקניות ולכן חיכיתי למזון מהעירייה. אני חיה מקצבת נכות של 3,200 שקל, ורק בשבוע שעבר נאלצתי לקנות תרופות בסכום של 560 שקל".

נוכח מצבה הקשה, היא התגברה על הבושה ופנתה בטלפון ללשכת ראש העירייה. "התקשרתי כדי לשאול למה לא הגיעו סלי המזון השנה, והפקידה ענתה לי שלא נשאר. בכיתי מהבושה וניתקתי את הטלפון". ואולם, לאחר מכן התקשרו אל האשה מהלשכה. "אמרו לי שהכל חולק, ושינסו להשיג לי חבילה מעמותת לתת". בסופו של דבר קיבלה האישדה חבילת מזון.

מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי כ-20 אחוזים מתושבי בת ים מתקיימים מקצבת הביטוח הלאומי, אליהם מצטרפים קשישים בודדים, ניצולי שואה ותושבים שאינם מוכרים לרווחה, אך בתקופת החגים פונים לעירייה בבקשה לעזרה.

על פי גורמים בעירייה, לצד פעילות אגף הרווחה, בעיר פועלות כ-30 עמותות חסד בתקופת החגים במטרה לדאוג לנזקקים. אלא שמספרם עולה מידי שנה, לצד ירידה עקבית במספר התרומות. יו"ר עמותת חסד, המוכרת בעיר, מספר: "אין לנו תלונות וכל תרומה מבורכת, אבל אנו שמים לב שיש ירידה בתרומות הכספיות שאנחנו מקבלים, ומצד שני עליה במספר הנזקקים" מה שאולי יצליח להסביר את המחסור בסלי המזון".

את האם שדואגת לילדיה, בגילאי 4 עד 12, ההסברים לא מעניקים נחמה לתחושבה הקשה. "למה אנחנו צריכים לבייש את עצמנו ולרדוף אחרי סל המזון? הייתי רוצה שהחוויה הקשה הזאת תיחסך ממני", היא אומרת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שושנה כהן

    איפה הכסף שביבי וחבריו הבטיחו.?בת ים הצביעה ליכוד.האישה הזאת היא תוצאה של הצבעת הליכוד נגד הגדלת הקיצבאות.הם דואגים למשכורתם ולמנעמי החיים וזהו.בושה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות