צילום: רוני זיו
צילום: רוני זיו

חג הניקיון מגיע לחופים: "עזרו לנו להציל את בעלי החיים"

השארתם לכלוך על החוף? עכשיו זה הזמן לנקות. מבצע מיוחד לניקיון החופים מתחיל בחג

פורסם בתאריך: 16.4.19 11:02

ביום שישי הקרוב, בזמן שחלקכם יעמלו על הניקיונות והבישולים לקראת לילה הסדר שיחול בערב, יהיו כאלה שיצאו לניקיון מסוג אחר. התושבים מוזמנים להגיע לחופי בת ים לאסוף את שאריות האשפה של הרוחצים, במטרה לעודד מודעות לנזק העצום שנגרם לאוכלוסיות בעלי חיים הימיים בבת ים.



הצוללן מבת ים, ומי שחשף בפני תושבי העיר את החיים העשירים מתחת לחוף הסלע בגלריית תמונות מפתיעות ומרהיבות, רוני זיו, חבר לפרויקט של "Plastic free Israel", ויחד הם מזמינים את תושבי בת ים להגיע לחוף הדקלים ביום שישי, בשעה 12:00, כדי לנקות את הלכלוך ושאריות הפלסטיק לאורך החוף.

היוזמה של זיו היא חלק ממספר אירועים שיחולו בחודש יוני בחופי בת ים סביב הנושא. "בעתיד תהיה גם חלוקת פרסים כדי לעודד השתתפות" כך הסביר והוסיף: "תושבי בת ים צריכים להבין שהזבל שהם משאירים בחופים מגיע למים מהר מאוד, וזה גורם למוות של בעלי החיים. כמעט בכל פעם שאני צולל אני רואה בעל חיים כשהוא מדמם, עם קרס בפה או תקוע בשקית. זה עצוב, בעלי החיים חסרי אונים".

זיו הפנה את הביקורת כלפי התושבים שאינם מקפידים על הניקיון. "אנשים מגיעים לים כדי לבלות, לא אוספים אחריהם, ומשאירים זוהמה רבה", אומר זיו ומוסיף: "המטרה היא לצמצם את תופעת הזיהום דרך הפעילויות בחופים, ולגרום לרוחצים להיות מודעים לסביבה שלהם, ולנזק העצום שהם משאירים אחריהם".

זיו מקווה שתושבי בת ים יתייצבו בחוף ויתגייסו למשימה: "אני מקווה שיגיעו כמה שיותר אנשים כמו בהרצליה, תל אביב וערים נוספות אליהן הגיעו עשרות אנשים. אני פונה לבת ימים לצאת מהשאננות ולהגיע לחוף, לראות את הטינופת, ולעזור. עזרו לנו להציל את בעלי החיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות