אלי כהן

בבת ים עוקבים אחר הדיווחים על הבאת גופתו של אלי כהן לישראל

המרגל הישראלי עלה לבת ים וחי בה עד שיצא לשליחות בדמשק. בשעות האחרונות מתפרסמים דיווחים על הבאת גופתו לישראל, כעשרה חודשים לאחר שהובא שעונו

פורסם בתאריך: 15.4.19 17:28

השמועות ברשתות החברתיות והדיווחים באמצעי התקשורת גרמו להתרגשות רבה גם בבת ים, שבה חי המרגל אלי כהן, לפני שיצא לדמשק, ושבה המשיכה להתגורר אלמנתו נדיה עד לפני מספר שנים. בעיר, כמו בערים רבות נוספות, יש גם רחוב הקרוי על שמו. כמו כן, החליט שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לקרוא לתחנת הרכבת הקלה על שמו של אלי כהן, והסביר: ״כהן היה איש בת ים שתרם רבות לבטחונה של מדינת ישראל".



על פי הפרסומים, דיווחים מטעם האופוזיציה הסורית רומזים כי בקרוב תגיע לישראל גופתו של כהן, שהוצא להורג לפני 54 שנים. כהן, שנחשב לאחד מגדולי המרגלים של ישראל, הצליח למסור מידע בעל ערך מודיעיני רב שסייע רבות לניצחון במלחמת ששת הימים.

לאחר שנחשף כהן, הוא נתלה לעיניי המונים במרכז דמשק, וגופתו נלקחה מהמקום. מדינת ישראל ניסתה במשך שנים להביא את עצמותיו לקבורה, אך סורבה פעם אחר פעם. ואולם, לפני כעשרה חודשים הובא לישראל שעונו של כהן. אלמנתו נדיה סיפרה ל"השקמה בת ים" כי קיבלה את השעון באופן אישי מראש המוסד יוסי כהן. "אני נרגשת מאוד. השעון הזה הוא חלק ממנו, אני מרגישה אותו, את הזיעה שלו, את הריח שלו. את אלי שאיננו", הוסיפה.

בנוסף, לפני פחות משבועיים, הובאו מסוריה עצמותיו של זכריה באומל, שנפל במלחמת לבנון לפני 37 שנים. כעת, על פי דיווחים שונים בסוריה, נטען כי ארון קבורה עם עצמות יועבר בקרוב לישראל בתיווך רוסיה, שסייעה מאוד במקרה של באומל.

בשלב זה גורמים בישראל מסרבים להגיב לדברים, אך לא הכחישו. יחד עם זאת, גורמים רבים טוענים כי הסבירות לכך שגופתו של כהן תובא לישראל היא נמוכה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות