צילום: Inna Reznik / shutterstock.com
צילום: Inna Reznik / shutterstock.com

208 קלפיות ו-124,102 בעלי זכות הצבעה: המדריך לבוחר בבת ים

עם היסטוריה של שיעור הצבעה נמוך בעיר, ייפתחו מחר הקלפיות בבת ים. כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הבחירות לכנסת ה-21:

פורסם בתאריך: 8.4.19 15:53

אחרי מערכת בחירות דרמטית אנו מגיעים אל הישורת האחרונה, ומחר (שלישי) אזרחי ישראל והעיר בת ים ינצלו את יום השבתון ויצביעו לבחירות לכנסת ה-21. בשעה שבע בבוקר ייפתחו 208 הקלפיות בעיר בת ים בבתי הספר ובמתנ"סים השונים ויפעלו ברציפות עד השעה עשר בערב. מיד לאחר נעילת הקלפיות יופיעו המדגמים של חברות החדשות השונות.

המצביעים בבת ים

על פי נתוני ועדת הבחירות של הכנסת ה-21, יש כיום בבת ים 124,102 בעלי זכות בחירה. רק לשם השוואה, בבחירות הקודמות של הכנסת ה-20 היו 124,035 בעלי זכות בחירה, ובפועל בחרו 69,206 מצביעים. שיעור ההצבעה בעיר עמד אז על 55.8 אחוז בקרב בעלי זכות הבחירה, בעוד שהאחוז הארצי עמד על 72.34 אחוז. המפלגה הדומיננטית שהובילה בבחירות של שנת 2015 בבת ים היתה זו של הליכוד עם 33.36 אחוזי תמיכה, למקום השני הגיע המחנה הציוני עם 14.48 אחוז ומיד לאחר מכן ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 12.88 אחוז.

מי מתמודד

בוועדת הבחירות לכנסת ה-21 נרשמו 47 סיעות, ולאחר פרישה של חלקן נותרו 41 מתמודדות. לרשימת המועמדים, הכינויים והאותיות שאושרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 לחצו כאן.

כניסה לקלפי

אל כל אחת ואחד מתושבי העיר בת ים נשלחה אל תיבת הדואר ההזמנה לבוחר שבה מופיעה כתובת הקלפי. עם זאת, אין חובה להגיע לקלפי עם ההזמנה. מי שאין ברשותו את ההזמנה מסיבה זו או אחרת יכול להתעדכן דרך אתר משרד הפנים במיקום הקלפי שלו. הכניסה אל הקלפי תתאפשר אך ורק בהצגת תעודה מזהה.

 

נגישות

החוק קובע כי בכל יישוב יהיה לפחות קלפי אחד שיש בו ואליו סידורי גישה והצבעה מתאימים לבוחרים המוגבלים בניידותם. ביישובים גדולים יהיה קלפי נגיש אחד לפחות לכל 10,000 תושבים. לפיכך, 24 מהקלפיות בעיר הן מותאמות נגישות, ומתוכן יש המתואמות לנגישות מיוחדת. ניתן לראות את מפת הקלפיות המותאמות נגישות יחד עם הרשימה המלאה שלהן באתר האינטרנט של ועדת הבחירות לכנסת ה-21 כאן.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

על פי ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית, שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית (ובכלל זה קווי רכבת ישראל) יהיו בחינם ביום הבחירות עד לתום השירות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות