בשר
צילום אילוסטרציה: industryviews / shutterstock.com

הווטרינר העירוני בת ים: "יש לנו הרבה פעמים הפתעות בבתי עסק"

לקראת פסח התבקשו הווטרינרים העירוניים להגביר את הפיקוח על מוצרי המזון מן החי, אבל ד"ר משה ננקין לא מחכה לחג, יש לו את שיטת ההליכה של ה-10 קילומטרים שעוזרת לו למצוא מזון פג תוקף

פורסם בתאריך: 5.4.19 09:08

לקראת הפסח הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות יתגברו את הפיקוח על מוצרי המזון מן החי: בשר, עופות, דגים, ביצים ועוד, כדי לאפשר אספקה סדירה של מוצרי מזון מן החי לאורך כל תקופת החג ולהבטיח כי מוצרים אלה יגיעו לצרכן כשהם עומדים בתקני הבריאות הנדרשים. יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, ד"ר אבי צרפתי אף הודיע כי "הבדיקות ופעולות הפיקוח, שנעשות גם בשגרה, נועדו לשמור על בריאות הציבור, למנוע הרעלות מזון והעברת מחלות שמקורן מן החי".



שלום לווטרינר העירוני של בת ים, ד"ר משה ננקין. מה המשמעות בפועל?

"זה מאוד פשוט, בכל עיר יש רופא וטרינרי עירוני שאמור לעשות ביקורת בעסקים כמו איטליזים ורשתות מזון. גם לצורך חידוש רישיון עסק וגם לצורך בדיקה קבועה של מקררים, טמפרטורות הבשר ועוד".

אבל זה נעשה בשוטף.

"נכון, הנה אצלנו בבת ים כל חודש כל העסקים בעיר עוברים בדיקה כזו. אנחנו, בניגוד לערים אחרות, עושים את זה ממש על בסיס חודשי יש פה 400 עסקים שכל חודש רואים אותנו".

מתיש.

"נכון, אנחנו עובדים קשה, אנחנו יוצאים בשבע, שמונה בבוקר. לא בכל עיר זה ככה. יש ערים שעושים את זה פעם בשלושה חודשים ויש גם כאלו שזה קורה בכלל פעם בחצי שנה. זו העבודה העיקרית של רופא וטרינר, ואנחנו אמורים למנוע מעבר של מחלות, לאתר ביצים מקולקלות, בשר שמוחזק בתנאים פגי תוקף ועוד. לא בקטע של דאווינים, אבל השירות פה בעיר הוא אחד הטובים. אצלנו זו באמת אכיפה מוגברת כל השנה".

איך זה קורה בפועל?

"כל יום אני הולך ברגל 10 קילומטר. תשאל אותי למה".

נו למה?

"כי בדרך אתה רואה את המשאיות שמובילות את הסחורה, ואתה כבר יודע לזהות את הבעיתיות ולהקדים תרופה למכה. זה לא כדי לנקנק את בעלי העסקים, אלא כדי למנוע מצב בעייתי שיכול להיות, ועכשיו כבר תכף קיץ והמוצרים יותר רגישים למזג אוויר, לחום ולקור".

זה נשמע כמו אחלה דיאטה.

"כן, רק שאני לא באמת צריך דיאטה. אבל אין מה לעשות, זו העבודה".

אבל אתה עובד ב-70 אחוז משרה ואתה מדבר על עבודה במשרה מלאה.

"אני לא עובד יותר ממה שצריך, אני פשוט יותר יעיל. יש לי צוות עובדים מצויין ומקצועי שלא משחק בקקה וביחד אנחנו עוברים כל יום בין חמישה לשבעה בתי עסק".

ומצאת ממצאים חריגים?

"אני לא יכול לפרט, אבל בוא נאמר שיש לנו הרבה פעמים הפתעות בבתי עסק ואנחנו לא עושים הנחות לאף אחד. בעלי עסקים צריכים לדעת שחייבים לשמור על החוק, אין לי בעיה לתת קנסות דוחות או לסגור עסק, עדיף שיעבדו נכון".

וואו

"אין וואו, אנחנו פה חיים את החלום האמיתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות