ירון לוי המתמודד לראשות העיר מגיע לקלפי

"נגמרו הימים של המקורבים": ירון לוי על הרישום לגנים

סגן ראש העירייה, ירון לוי צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר מתאם לערר רישום גני ילדים. המטרה: מניעת העדפה ברישום לגנים ולבתי הספר להורים שמקורבים לעובדי עירייה ולחברי מועצה

פורסם בתאריך: 3.4.19 16:34

סגן ראש העיר מחזיק תיק החופים ומחזיק בתיק השוויון החברתי, ירון לוי צפוי להתמנות היום (רביעי) לתפקיד יו"ר מתאם לערר רישום גני ילדים. אישור המינוי אמור לעלות הערב בישיבת מועצת העיר בת ים.

לרקע למינויו של לוי נעוץ ככול הנראה בבעיה שעליה מדווחים לא מעט הורים: הם אינם מצליחים לרשום את ילדיהם למסגרות החינוך הקרובות לבתיהם, משום מקדימים אותם תושבים משכונות מרוחקות יותר, שמקבלים עדיפות בשל קרבתם לעובדי עירייה ולחברי מועצה.



ירון לוי התייחס למינוי ומסר: "נגמרו הימים של המקורבים. בעבר כדי להעביר ילד מגן או בית ספר היית צריך מישהו שמכיר מישהו. אני רוצה לעשות לזה סוף" כך אמר לוי והוסיף "הילדים של כולנו שווים, בין אם תושב מכיר חבר מועצה או עובד עירייה ובין אם לא. מעכשיו יהיו קריטריונים ברורים בנוגע להעברת ילדים בין גנים ובתי ספר בעיר, צוות מקצועי יעסוק בדבר ולא תהיה יותר אפשרות להתערבות פוליטית".

ההעדפה למקורבים נעשית לא רק ברישום לגני הילדים, אלא גם בבתי הספר. כך, למשל, מספר ל"השקמה בת ים" אב לילדה שעלתה בתחילת השנה לכיתה א': "הילדה שלי הייתה אמורה לעלות לכיתה א' בבית ספר מסוים בקרבת ביתנו, אבל לא היה לה מקום בגלל מקורבים שרשמו את הילדים שלהם לבית הספר, למרות שהם כלל לא גרים בשכונה. המקום בכיתות מוגבל ובסופו של דבר ילדים מהשכונה נאלצו ללכת לבתי ספר מרוחקים".

חן רגב, אם לתאומים בני שבע, שעלו לכיתה א', נתקלה גם היא בבעיה דומה. "יש בלגן גדול ברישום לגנים ולבתי הספר", טוענת רגב, "שיבצו את התאומים שלי לבתי ספר שונים, כשאחד מול הבית, והשני בצד השני של הרחוב שנמצא במרחק נסיעה. כשהתלוננתי על כך, נמסר לי שאין מקום בכיתות, ורק אחרי שהתעקשתי העניין סודר. היום, כשאני מכירה את כל ילדי הכיתה, אני בוודאות יכולה לומר שחלקם בכלל לא גרים בשכונה".

"אותם הורים שהעבירו את ילדיהם לבתי ספר מרחוקים עושים זאת בעקבות שיקולים לא עניינים", מוסיפה רגב, "יש בת ספר שאין בו הרבה מקומות חניה ועצירה להורדת הילדים, ובגלל שזה פחות נוח להורים, הם מעבירים את הילדים למקומות אחרים. ויש שיקול של מזגנים חדשים או קרבה לתחנות האוטובוס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות